• annelie julimamma

Vagn med VIng?

Undrar om det är någon som vet hur vagnarna ser ut som man hyr utav Ving? Vi åker till Kreta om 2veckor med vår 11 månaders kille och vet inte om vi behöver ta med egen vagn eller kan ha den vi hyrt i babypaketet. Jag har försökt kontakta ving, men de kan själva inte svara på det. Vill veta om det är en vagn med sufflet och om det är liggläge på vagnen.
    Hoppas på svar! =)

• Svar på tråden Vagn med VIng?
  • lightfish

Det var typ en sån här med soltak...ingen sufflet. Och vi reste med Ving. Sonen hade stora märken på baksidan av benen för att vagnen är så kass rent formmässigt.

• Sarisan

Har just kommit hem från kreta, eller en vecka sen och vi reste med egen vagn, gjorde det även förra året. Är smidigt att ta med vagn på flyget också, bara checka in som specialbagage sen finns det lånevagnar på flygplatsen, iallafall på arlanda och även när vi var på heraklions flygplats. Förra året i turiekt lämnade man ifrån sig vagnen direkt när man gick på flyget.

Skulle inte våga chansa om jag var er!

Hoppas ni får en trelig resa!

• HeartsOnFire
    lightfish skrev 2011-05-23 13:37:16 följande:
    Det var typ en sån här med soltak...ingen sufflet. Och vi reste med Ving. Sonen hade stora märken på baksidan av benen för att vagnen är så kass rent formmässigt.
    Vilket hotell bodde ni på?
  • AnniPanni

De gånger vi har rest med Ving så har hotellens lånevagnar varit supernekla paraplyvagnar. Sist nu på Mallis så har de faktiskt 2-3 st med liggläge och suflett men dessa var eftertracktade och försvann fort. Vi hyrde en sån där superenkel en kväll o den var minst sagt kass. Vinglig, svårkörd och eländig.

• annelie julimamma

Tack för alla svar. Jag kommer definitivt ta med mig egen vagn nu. Vi har en Brio Happy 2010, men den vill jag inte ta med mig då jag hört att flygbolagne inte är så snälla mot vagnarna. Vi har köpt en begagnad Brio Citty med sufflet så den får det bli. Gav endast 300.- på Tradera =)

• HeartsOnFire

Vagnen vi fick låna när vi bodde på Sunwing Resort Makrigialos var jättebra! Jättefin vagn och bra suflett.

• luzorsus

hörde av ving att de kunde skilja från hotell till hotell och att vagnarna inte passar barn över 2 år iallafall

• HeartsOnFire
    luzorsus skrev 2012-06-22 19:29:13 följande:
    hörde av ving att de kunde skilja från hotell till hotell och att vagnarna inte passar barn över 2 år iallafall

Vår son var 3 år när vi åkte och använde hotellets vagn till honom.
  • GladaFrun

Om man tar med egen vagn kan man hyra en väska på airshells.com som skyddar vagnen, det gjorde vi senast.

Vi har rest många gånger både med Fritidsresor och Ving och fått kassa sulkys. Men jag läste i en annan tråd att alla Sunwinghotellen har fina sulkys.

Vi var i Makrigialos för 8 år sedan utan mindre barn, det var fantastiskt, ha en underbar resa  

~*~♥~*~ mamma till fyra fina ~*~♥~*~
  • luzorsus

Knasigt att de vid direkt fråga om det fanns viktgränser på vagnarna så svarade de att " Nä, ingen viktgräns men de är inte till för barn över 2 år"

• HeartsOnFire

Jag förstår inte hur de resonerar.

luzorsus skrev 2012-06-23 21:49:25 följande:
    Knasigt att de vid direkt fråga om det fanns viktgränser på vagnarna så svarade de att " Nä, ingen viktgräns men de är inte till för barn över 2 år"

• luzorsus

vågar inte chansa till vår tre åriga tjej iallafall, vi drar med brio sittvagnen ner för att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Vagn med VIng?