smisk, aga av barn
Ni föräldrar som bor utomlands i synnerhet länder som accepterar fysisk uppfostran.
Flyttade ni till detta land för att ha möjlighet att kunna ge ert barn stryk ?
Ni föräldrar som bor utomlands i synnerhet länder som accepterar fysisk uppfostran.
Flyttade ni till detta land för att ha möjlighet att kunna ge ert barn stryk ?
Ja det verkar rimligt....
Nej...låter ganska extremt att göra det! Kan inte föreställa mig att någon skulle ta ett sådant steg??
Vilken skum frågeställning!
Vad får man såna ideer ifrån.... att tro nåt sånt?
Jag har aldrig bott utomlands, och vad jag förstår så är det olagligt med barnaga i Sverige.. men trots det så tycker jag att det är helt i sin ordning att ta tag i sitt barn hårt i armen och så vidare. Göra ett statement att det här är bara inte okej, det är verkligen verkligen INTE okej nånstans.
Jag har aldrig blivit slagen (det är skillnad tycker jag!) men tagen hårt i armen och fysiskt tillsagd vad som är okej och inte, och inte har jag tagit någon skada av det! Jag är jävligt artig och väluppfostrad det är allt. Inga mentala besvär.
(kan inte påstressa nog att jag alltså INTE har blivit slagen, utan bara fysiskt tillrättavisad med hårda handlingar och händer)
Ja givetvis, andra orsaker var billigare sprit, att man kan muta polisen och att alla bär vapen.
Vilken konstig fråga?
Ja men visst! Sa tror jag att det ar med alla som bor utomlands!
¨Vi hart inte flyttat utomlands men åker vi på semester brukar vi passa på att slå barnen då det ändå är tillåtet.
Förstår faktiskt inte varför dom aldrig vill åka på semester
Att få köra rattfull och dricka på arbetstid var det som avgjorde vår flytt. Men, sträng barnuppfostran var också en bidragande faktor, samt pappaledigheten på en dag (förlossningsdagen). :-P
Precis som de andra svarandena var den billiga spriten den bidragande orsaken, om man ar lite slirig for jamnan blir man aldrig tillrackligt irriterad for att ens vilja daska till sina barn, och om man skulle vara sa slirig att man daskade till anda sa har man anda inte gjort nat olagligt.
Jamen visst!! Finns det nåt bättre än när man kan klå upp sina barn lite när dom inte sköter sig?
Mealla, jag hade inte kunnat sagt det bättre själv!!