• Rebbe

Jobbig sits, förhållande och mina föräldrar!

Hej Jag har haft ett förhållande i fyra år med min sambo. Jag fyller 21 och min sambo 25. Vi har bott ihop i 3,5 år och bor i ett hus som vi köpte för ett år sedan. Bägge har jobb med 20 000 ut i månaden > plus ett extrajobb 2500 kr. Vi har en bra relation och trivs jättebra ihop! Finns bara ett problem!! Jag har alltid lyssnat på mina föräldrar och det var ju jätte bra innan, men är jätte jobbigt nu för när jag ska göra olika val tillsammans med min sambo så blandar de sig i alldeles för mycket. Vi vill ha barn om ca ett år, men mina föräldrar säger att man ska vänta, för det är bättre så. Jag förstår att en vissa folk tycker att man borde vänta tills man är äldre! Man ska festa och resa, klättra i karriären. Men om man inte har de behoven? Jag vet inte vad jag ska ta mig till? Borde jag vänta!?

• Svar på tråden Jobbig sits, förhållande och mina föräldrar!
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Du behöver lyssna på dig själv och komma fram till vad du själv vill samt samråda med din sambo. Det är nog dags för dig att frigöra dig lite från dina föräldrar och inte låta dem lägga sig i. Naturligtvis kan du lyssna på deras synpunkter men det är ditt liv och du som bestämmer, inte de.

Hälsningar

Gerd

Svar på tråden Jobbig sits, förhållande och mina föräldrar!