• Anonym (PLS)

Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!

Hej! I fredags gick jag in i vecka 9 och var jätteglad för det. I lördags kom dock en liten blödning, och igår tilltog den rejält.

Imorse kom det två blodklumpar och en vit klump. Har talat med bm som inte vill säga helt säkert.

Det jag är ute efter nu är erfarenheter från er som blött i vecka 9! (Inte er som blött senare i graviditeten eller tidigare, utan just vecka 9)

Jag förstår såklart att det mest troligt rör sig om ett missfall jag är mitt uppe i, trots att det inte gör ont alls, men vill ändå veta om det finns någon därute som det gått bra för trots

Stor blödning Klumpar Blödning i några dagar
    Vill INTE höra några missfallshistorier. Endast solskenshistorier, och endast från er som blödde i vecka 9!
    Någon borde det väl finnas tycker jag :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-27 07:49
    Konstaterat missfall här nu...

Men fortsätt gärna lämna solskenshistorier, kanske att någon googlar på blödning i vecka 9 nån gång i framtiden som blir tacksam av att ha och läsa :)
  • Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!
  • Anonym (PLS)
    Spättan i Midgård skrev 2011-05-25 12:27:11 följande:

Tråkigt att höra *StyrkeKramar*

Men jag trodde det var sjävklart att man fick göra VUL i ett sånt läge... Det är ju trots allt vanligt med blödningar i tidig graviditet, och hur kan bm vara säker på ett missfall om inte VUL görs?!

Tydligen för att blodet kom "uppifrån", som hon mumlade för sig själv medan hon grävde... ^^
    Orkar inte tjata mer nu, har tjatat om att få göra vul (för att kolla om bebis är kvar, finns ju typ 1% chans, eller för att bekräfta MF) Men hon ger inte med sig och jag orkar inte hålla på..

Kommer nog leva som gravid ändå, ska ju börja försöka igen direkt och gravv test kommer att bli neg om det är MF, annars kommer jag nog få göra ett vul.. :)
  • Anonym

Hej.

Har en liten kille på 17 veckor sovandes ute i vagnen. Hade en blödning i v9 så jag trodde det var kört då jag tidigare haft ett Ma men som sagt sonen sover där ute så helt kört var det inte. Jag fick faktiskt komma in och göra ett vul pga stor oro, de sa att jag inte skulle få det först men som jag grät och var helt förstörd så fick jag en tid på kvinnokliniken till slut. Måste säga att jag även hade en blödning senare med i v 21 men det var troligen pga sköra slemhinnor.

Styrkekramar till dej.

• Spättan i Midgård
    Anonym (PLS) skrev 2011-05-25 12:31:28 följande:
    Tydligen för att blodet kom "uppifrån", som hon mumlade för sig själv medan hon grävde... ^^
    Orkar inte tjata mer nu, har tjatat om att få göra vul (för att kolla om bebis är kvar, finns ju typ 1% chans, eller för att bekräfta MF) Men hon ger inte med sig och jag orkar inte hålla på..

Kommer nog leva som gravid ändå, ska ju börja försöka igen direkt och gravv test kommer att bli neg om det är MF, annars kommer jag nog få göra ett vul.. :)

Hade jag varit BM så hade det varit en självklarhet att du skulle få göra ett VUL i detta skede... Om inte annat för att konstatera ett MF i såfall!

Jag håller tummarna för att det trots allt är en "ofarlig" blödning och att allt ser bra ut där inne!!! Som sagt jag var oxå helt säker på att jag hade fått mf när jag hade min blödning, då det blödde mycket och kom ut klumpar... Men jag fick göra VUL, och det visade sig att blödningen låg precis utanför livmodern...

Massor av Lycka Till till dig, och massor av styrkeKramar

• Anonym (PLS)
    Spättan i Midgård skrev 2011-05-25 12:59:00 följande:

Hade jag varit BM så hade det varit en självklarhet att du skulle få göra ett VUL i detta skede... Om inte annat för att konstatera ett MF i såfall!

Jag håller tummarna för att det trots allt är en "ofarlig" blödning och att allt ser bra ut där inne!!! Som sagt jag var oxå helt säker på att jag hade fått mf när jag hade min blödning, då det blödde mycket och kom ut klumpar... Men jag fick göra VUL, och det visade sig att blödningen låg precis utanför livmodern...

Massor av Lycka Till till dig, och massor av styrkeKramar

Men jag har ju blött i en vecka snart... alldeles nyss kom en störtblödning med klumpar i =S
    Och BM påstod att hon såg var blödningen kom ifrån så det såg ju inte bra ut =(

Jag har haft mensvärk som tusan också, hade du det?? 

Tack.. funderar på att ringa KK nu snart, blev lite orolig av denna störtblödning... :S 
  • Druantia
    Anonym (PLS) skrev 2011-05-25 13:27:45 följande:
    Men jag har ju blött i en vecka snart... alldeles nyss kom en störtblödning med klumpar i =S

Tack.. funderar på att ringa KK nu snart, blev lite orolig av denna störtblödning... :S 
    Men om livmodern var stängd kan hon ju omöjligt ha sett att det kom därifrån. (Vilket det bör göra om det är ett mf).
    Ett VUL är nog ganska bra om du får till. Kan vara så att OM det är ett mf så kanske du behöver skrapas eller dyl. Så det inte blir en infektion.
    Ring KK, håller alla tummar och tår för dig att det ska vara bra där inne!!
  • Spättan i Midgård
    Anonym (PLS) skrev 2011-05-25 13:27:45 följande:

Jag minns inte om jag hade mensvärk, men däremot så blödde jag till och från i flera veckor... Så pass mycket att jag var tvungen att ha binda!!!

Hoppas du har ringt KK, och att du har fått komma in för en koll... För som sagt, är det mf, så behöver man ibland skrapas för att få bort allt. Så att din bm vägrar dig VUL, tycer jag verkar jätte konstigt!!!

Lycka Till...

• Anonym (oj)

Men snälla. Spelar roll om blödningen är i v 9 eller 10. Du kan ju absolut inte veta exakt villken vecka du själv är i... Det skiljer sig från vul, rul mm. Stackars kvinna. Åk till gyn istället för o ficka efter solskenhistorier.

• Anonym (PLS)
    Anonym (oj) skrev 2011-05-27 04:04:29 följande:
    Men snälla. Spelar roll om blödningen är i v 9 eller 10. Du kan ju absolut inte veta exakt villken vecka du själv är i... Det skiljer sig från vul, rul mm. Stackars kvinna. Åk till gyn istället för o ficka efter solskenhistorier.
    Det är väl ett fritt land? Varför kan jag inte få vilja veta solskenshistorier?
  • krillelkpg

Inget fel i att vilja veta solskenshistorier men oftast är det inget bra om du blöder mkt och det kommer klumpar.

• Anonym

jag störtblödde i v 9-11 med mitt tredje barn.
    är i v 31 nu =)

• Anonym (PLS)
    krillelkpg skrev 2011-05-27 07:24:49 följande:
    Inget fel i att vilja veta solskenshistorier men oftast är det inget bra om du blöder mkt och det kommer klumpar.
    Jag vet det, och som TS säger så är jag medveten om att jag troligen har fått mf, men man kan väl vilja veta solskenshistorier ändå, om inte annat så för att nån annan kanske behöver höra såna nån gång och hittar denna tråd.
  • Misi84
    Anonym (PLS) skrev 2011-05-27 07:51:40 följande:

Jag vet det, och som TS säger så är jag medveten om att jag troligen har fått mf, men man kan väl vilja veta solskenshistorier ändå, om inte annat så för att nån annan kanske behöver höra såna nån gång och hittar denna tråd.

Jag behövde en idag :) Tack!
Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!