min son vill inte dela sin mamma
Jag har levt ensam med mina söner 6 o8 år i drygt två år nu, de bor hos mig varannan vecka. Nu har jag sedan feb träffat en man som jag vill dela mitt liv med o mina barn har fått träffa honom för ett par veckor sedan. De har dock vetat om att jag hittat en kille som jag är lite kär i , redan från början...
Min stora son har reagerat med att säga tt han inte vill att den här mannen ska vara hos oss alls. Varför kan det inte bara vara vi tre mamma, som vanligt?
Vi har pratat en hel del om hur han känner o att det inte egentligen är kopplat till vem eller hur mannen är, utan mer att min son helt enkelt inte vill dela mig o min uppmärksamhet med någon annan.
Det är ju helt naturliga känslor, men jag vet inte hur jag ska gå vidare?
Hittills har vi bara träffat min kille en eller två dagar av de 7 som barnen är här o jag har ingen brådska... men det är svårt att veta hur mycket hänsyn jag ska ta till min sons känslor? han är en blyg o försiktig liten kille..
Barnens far har en sambo som kom in i deras liv bara två månader efter vår separation o det har inte varit något problem. Det är inte samma sak mamma, säger min son..
Antar att de vant sig vid att hos mig är det bara vi tre...
tar gärna o tacksamt emot råd o era erfarenheter!!