Kan jag nyttja ägglossningen jag har nu om jag slutar med ppiller idag?
Hej allihopa, äntligen är jag och sambon överens, vi vill ha en liten en :)
Jag fick i februari veta att jag har PCO, jag hade då inte tänkt att bli gravid på åtminstone ett halvår så jag gick med på att äta p-piller, yasmin. Det funkar jättebra, aldrig har jag haft det så bekvämt med en regelbunden menscykel och finare hy så som jag har haft nu. Däremot överväger ju längtan om ett barn.
Därför undrar jag om det är möjligt att kunna nyttja den ägglossning jag har de kommande dagarna om jag slutar med p-piller nu idag? Eller ja, ägglossning har jag enligt kalendern på fredag men mina fertila dagar börjar idag.
Jag tänkte lite som att om man glömmer ett p-piller finns ju risken att man blir gravid, kan man inte utnyttja det som ett "system" av att bli gravid nu när jag vet att jag har ägglossning?`Eller går det inte att "använda" den ägglossning man har då man äter p-piller?
Som PCOare vill man ju gärna hoppas att kunna göra det så enkelt som möjligt, och om denna metod funkar vore det ju toppen egentligen ;)
Jag vet att texten verkar lite rörig men kanske någon hänger med och har några erfarenheter eller tips? :)