• Anonym (Help!)

Tänk om jag förlorat känslorna?

Jag funderar massa på hur fan det står till egentligen?! Jag vill inte att karln ska ta i mig, vill inte ha sex och jag är inte kåt när han är i närheten längre! När han inte är här däremot längta efter sex, vara kåt och vilja ha närhet men det försvinner direkt när han kommer hit igen... Vi har varit tillsammans i snart 1,5 år och han är en bra kille, det är inge idiot och han är inte ful, eller jag tyckte inte det när vi träffades iaf, jag var inte speciellt kär i honom när vi började träffas men det kom efter ett tag. Vi har haft relativt bra sex från början och han vill ha mycket sex, gärna hela tiden! Jag har alltid varit överkåt och velat ha sex gärna flera gånger om dagen, det har aldrig varit nåt fel på min lust tills för drygt 6-7 månader sen, det är egentligen ingenting som hänt förutom att jag börjat störa mig på honom. Typ att jag tycker hans huvud är för stort eller att jag kan bli irriterad av att han ser så töntg ut när han ansträger sig att typ se söt eller kär ut, gaaah!! Jag tål det inte!

Lite bakgrund (ifall det kanse spelar roll)
    Allt var inte rosenrött från början mellan oss och han har gjort en del grejer (inte varit otrogen) som har sårat mig som t.ex haft kontakt med andra tjejer, haft nätdejtingsajter och en massa saker som han då sa att han tagit bort men jag råkat springa på efter att ha lånat hans dator vid ett par tillfällen, nu är det drygt ett år sen han tog bort allt och han förklarade att han inte var säker på oss och han hade dom för bekräftelsens skull, såklart sårade det mig... Men han vände efter ett halvår drygt och blev mönsterpojkvännen, han gör allt för mig och har verkligen kämpat för att bevisa att det är mig och bara mig han vill leva med.

MEN han har börjat bli otrevlig på fyllan utan anledning... Tjafsar och är otrevlig utan att jag ens behövt öppna käften (han är en tönt så han skulle aldrig göra mig illa eller så) och han säger att han inte själv fattar varför han beter sig så. Jag har sagt att jag inte kommer att dricka med honom nå mer och vill han dricka så håller jag mig hemma för jag hatar folk som inte kan bete sig och ska hitta på tjafs på fyllan "bara för att", kanske han stör sig på något och inte  vågar ta det med mig för han är en fegis eller nåt, jag har frågat i nyktert tilstånd och han säger nej. Detta är en väldigt konflikträdd människa och vi tjafsar väldigt sällan, vilket också är dumt för jag behöver lite mothugg, vill gärna bråka ibland för att rensa luften och hålla passionen vid liv. 

Vi har pratat om att flytta ihop och han säger att han verkligen vill (jag har barn och därför vill jag verkligen vara säker på vad jag känner innan vi gör något förhastat) men ingenting händer, vi har pratat om förlovning men ingenting händer, jag har känt att det är honom jag vill leva med hela tiden men jag är inte så säker längre... Jag vet helt ärligt inte om jag ens känner något över huvud taget, det jag är orolig över är att det bara är en tråkig period och att känslorna egentligen finns men inte är lika starka just nu. Därför är jag så kluven för jag vill ju inte göra slut för att jag inte egentligen ens vill umgås med han för tillfället, tänk om jag nu skulle kicka honom så finns det juu en risk att jag ångrar mig och man får ju liksom inte leka med en människas känslor... Skulle jag nu prata med honom om all min osäkerhet så kommer jag ju såra honom och göra honom osäker - vilket han redan är eftersom han undrar vad det är för fel på honom nu när jag knappt vill ta i han eller att han sak ta i mig...

Han blir ju bara värre och springer efter mig ännu mer när han märker att jag tar avstånd, jag kan inte ens gå ut i köket utan honom som svans... Jag blir galen!!!!! "Jag älskar dig" känns mer som slentrian och jag menar det inte när jag svarar honom när han säger det, finns ingen känsla bakom... Va fan gör jag??? Ge mig råååd please!!!! Ska jag ge upp och dumpa han eller vänta o se om de går över... Det har varit såhär mer än ett halvår och jag börjar fundera på om det någonsin kan bli bättre... 

• Svar på tråden Tänk om jag förlorat känslorna?
  • S4M

Hej,

jag tänker att när du inte längre vill ha närhet till din pojkvän så ska du absolut inte flytta ihop eller förlova dig med honom. Att flytta ihop är ett stort steg och en separation är ofta rätt komplicerad. Att man inte vill såra någon är inget bra skäl till att flytta ihop. Så om du inte är 100% säker att du älskar honom och verkligen vill vara med honom så ska du inte ta er relation till nästa nivå.

Du kan också fundera på att ta en liten paus för att tänka över hur du vill att eran relation skall vara, det kanske behövs ett steg tillbaka för att dina tankar skall klarna? Det är minst lika sårande och jobbigt att vara i ett förhållande där någon av parterna inte ger 100% utan bara för att vara snäll eller av bekvämlighet.

Lycka till med dina tankar och hoppas att du hittar ett alternativ som passar dig och får dig att må bra.

• Anonym (Help!)
    S4M skrev 2011-05-24 11:08:32 följande:
    Hej,

jag tänker att när du inte längre vill ha närhet till din pojkvän så ska du absolut inte flytta ihop eller förlova dig med honom. Att flytta ihop är ett stort steg och en separation är ofta rätt komplicerad. Att man inte vill såra någon är inget bra skäl till att flytta ihop. Så om du inte är 100% säker att du älskar honom och verkligen vill vara med honom så ska du inte ta er relation till nästa nivå.

Du kan också fundera på att ta en liten paus för att tänka över hur du vill att eran relation skall vara, det kanske behövs ett steg tillbaka för att dina tankar skall klarna? Det är minst lika sårande och jobbigt att vara i ett förhållande där någon av parterna inte ger 100% utan bara för att vara snäll eller av bekvämlighet.

Lycka till med dina tankar och hoppas att du hittar ett alternativ som passar dig och får dig att må bra.
    Jo vi har pratat om allt det där att vi vill mer än det vi har idag, men jag har inte ännu velat flytta eller förlova mig eller så för att jag har barn och måste vara försiktig med att ta in någon i vårat liv, det är just det här jag är osäker på... Och jag undrar om det kanske är så att engagemanget från honom inte varit så stort med flytt och så som gjort att jag tröttnat också - tänker ibland att det är mycket tomma ord eftersom det inte händer nåt... Jag vet inte?!

Mina vänner säger också att en paus kan vara bra, för att se om det finns något eller om jag saknar honom osv... Men jag är rädd att jag ska såra honom och göra honom ledsen... Det är svårt! Du har ju rätt såklart!  
  • Anonym (Help!)

Vad fan ska jag säga till honom??? Fan fan fan! Känns som det är lika bra att bara göra slut och skita i det... Rädslan att faca honom och hålla honom på halster - känns riktigt jobbigt!

Vad ska jag säga?????? 

• redneck girl

är du så irriterad på hans stora huvud och allt han gör...så flytta inte ihop. vill du inte vara nära ens...så är det nog ett tecken på att ni inte är ämmade för varandra. eller ta en paus och se vad som händer.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • S4M
    Anonym (Help!) skrev 2011-05-24 11:54:49 följande:
    Vad fan ska jag säga till honom??? Fan fan fan! Känns som det är lika bra att bara göra slut och skita i det... Rädslan att faca honom och hålla honom på halster - känns riktigt jobbigt!

Vad ska jag säga?????? 
    Säg sanningen, att du är osäker på honom och vad han vill, liksom att du också har blivit det. Att om det är ok med honom att ni tar en paus medans du funderar på vad DU egentligen vill så att han kan göra det detsamma. Vill han inte ta en paus, utan att han hellre bryter upp ert förhållande så är det hans beslut och då har du försökt göra det bästa av situationen.
  • Lollo36

Ärligt talat, om ett förhållande ska vara bra måste man i alla fall känna att man har respekt för den andra. Utifrån trådstarten så känns det som att detta är något du saknar för honom. Du må vara förtjust i tanken på att någon älskar dig men han är inte någon du ser upp till. Jag tror det är förklaringen på dina känslor och tror också att anledningen till att han anstränger sig så hårt i vardagen och beter sig illa på fyllan är att han känner på sig det.

Personligen tror jag tyvärr inte att det går över.

When women go wrong, men go right after them. (Mae West)
  • Anonym (40-åring)
    Lollo36 skrev 2011-05-24 13:09:07 följande:
    Ärligt talat, om ett förhållande ska vara bra måste man i alla fall känna att man har respekt för den andra. Utifrån trådstarten så känns det som att detta är något du saknar för honom. Du må vara förtjust i tanken på att någon älskar dig men han är inte någon du ser upp till. Jag tror det är förklaringen på dina känslor och tror också att anledningen till att han anstränger sig så hårt i vardagen och beter sig illa på fyllan är att han känner på sig det.

Håller med.
    Och ju mer han anstränger sig desto mindre kommer du att respektera honom just för att han är tvungen att anstränga sig...

En paus är nog enda utvägen, om ni inte vill bryta upp med en gång.
  • Anonym (40-åring)

Eller skit i allt och skaffa en älskare! Det är lösningen för det mesta.

• Anonym (Help!)
    Lollo36 skrev 2011-05-24 13:09:07 följande:

Jo, du har nog rätt.. Jag tror att jag har förlorat respekten för honom totalt... Det har ju hänt en massa saker i början av förhållandet då jag var jättekär och inte kunde vara utan honom alls, alla dom sakerna ihopsamlat har nog gjort att minsta lilla sak blir för mig jättestort eftersom jag inte glömmer eller släpper =(  

Den dagen han ändrade sig och bestämde sig för att bli världens bästa pojkvän så var det ju bara för att han var rädd att förlora mig - han har hållt sin del och verkligen kämpat och jag har inte gjort det... Jag tror nog inte att något han gör är nog för mig längre... Jobbigt sånt här! Men men bara att ta tjuren vid hornen... En paus blir det och väljer han att bryta så gör han det... Jag får ta det helt enkelt!
  • annawestergren
    Anonym (40-åring) skrev 2011-05-24 14:11:48 följande:
    Eller skit i allt och skaffa en älskare! Det är lösningen för det mesta.
    Hahaha jojo... men jag fixar inte det, inte det otrogna typen! Tar det slut så tar det slut och då anske jag borde testa att vara själv ett ganska bra tag- bruar vara hälsosamt! Jag har svårt för att vara ensam och det gör ju i sin tur att jag ofta snabbt träffar någon för att jag är ledsen och behöver någon form av "rebounder" eller nåt... Men men blir det så så kommer jag vara ensam! Bara mig själv och kanske försöka fixa till mmig själv inann jag försöker fixa något annat haha!
  • annawestergren

Oj inte anonym - men what the hell han har ju redan läst tråden =/

Svar på tråden Tänk om jag förlorat känslorna?