Vad anser du om självmord?
Det här med självmord. Vissa anser att det är så själviskt och egoistisk med självmord medan andra tycker att det är modigt och stort m.m
Jag kommer ihåg när min systers kille tog livet av sig och hon var helt jävla förstörd. -"Om man mår skitdåligt ska man fan leva för de som lever omkring en", sa hon till mig. Ja, kan jag tänka men samtidigt om man mår så fruktansvärt dåligt och har fått medicin väldigt länge men ingenting hjälper, man kanske inte försöker själv heller.
Min syster tog livet av sig åtta veckor efteråt. Jävla fitta ville jag skrika till henne, hon skulle ju leva för mig! Precis som hennes kille skulle leva för henne.
Jag har både unnat henne hennes död och hatat henne för att hon tog sitt liv. Men ska man inte leva för sig själv? Ska man verkligen leva för alla andra? Varför ska man stanna kvar bara för att anhöriga inte vill att du ska dö?
Vi ska ju alla dö.
Vad anser du om självmord och allt runtomkring?
Vad är "rätt och fel"?
Ska man få ta livet av sig om man mår fruktansvärt dåligt och man tror själv att man inte kommer kunna ta sig ur det?
Eller ska vi fortsätta leva för andra och i tron om att det "kanske blir bättre"?