Arbeta i kök och vara gravid
Hallåj, Jag är 21 år och gravid i v 5. Jobbar i kök och skulle bli gad om det finns fler med liknande yrke som gärna diskuterar arbetslivet och hur ni hanterar stressen?
Hallåj, Jag är 21 år och gravid i v 5. Jobbar i kök och skulle bli gad om det finns fler med liknande yrke som gärna diskuterar arbetslivet och hur ni hanterar stressen?
Hej jag är 22år och är i v10. jag jobbar på en liten restaurang där man får göra allt möjligt, men serverar mest. mycket stress .men sen jag blev gravid har jag slappnat av mycket mer bara och tar det som det kommer. Hur tycker du att det går nu då??
Hoppar in här oxå. Är bara i v 5 nu, men har oxå massa funderingar kring hur länge man klara av att jobba med dom vanliga uppgifterna. Köksyrket är ju inte det lättaste + att man alltid står och går. Andra graviditeten, men förra slutade i MA i v 11 så han inte märka av något förutom att jag hade några v m väldigt kraftig yrsel och blev väldigt trött. Vet att min BM rekomenderade mig att gå hem ca 2 månader innan BF då om det inte kändes väldigt bra.
Gud, jag skulle aldrig ha klarat att jobba i kök under första trimestern. Jag mår fortfarande illa vid starkt matos men då var det bara att springa till närmaste toalett så fort nån lagade mat. x)
Hoppas ni klarar er undan det : D
Har jätte problem och har haft drygt en v, kräks hela tiden och helt slut. Får se vad bm säger på tors.
Hej alla som skrivit! Har inte varit här på ett tag... Nu är jag i v 15 Och jag lärde mig att hantera jobbet, har gått hyfsat bra fram till idag då det är min 3'e semester dag. Jag och min man var hos bm vid klockan 10 och fick lyssna på det lilla hjärtat :) Fick tid för ultraljud och en vanlig träff om en månad när semestern är slut... Gick in på jobbet för att meddela de nya tiderna till chefen och tro det eller ej! Gick därifrån arbetslös just för att jag är gravid.
Men jag hoppas att allt löser sig för er :) Lycka till!!
Så får man ju inte göra!!!!!! Det ska du ta tag i!