• Pärla

Det har gått 1 år sen förlossningen. Har du fortfarande " gravid magen " kvar?

Ja, som rubriken lyder..Hur har det gått för er som har fött barn för 1 år sen? Kommer ni in i era gamla jeans utan att valkarna träder fram, eller sitter dom perfekt? Hur är det med magen, och speciellt ni som har fött med ks, putar den fortfarande? Hur har era kroppar förändrats?

Skulle vara intressant och diskutera om hur våra kroppar hanterar efter en förlossning, och hur vi ser ut idag efter 1 år!

• Svar på tråden Det har gått 1 år sen förlossningen. Har du fortfarande " gravid magen " kvar?
  • Javah

Ett år efter mina förlossningar har min mage varit platt och jag har haft mina vanliga kläder...

Fick något bredare höfter men det klagar jag inte på.

• MrsKnapa

Min kropp helt återställd vikt o formmässigt 3v efter första barnet! 3-4 mån efter andra gick upp 30 kg båda ggr..Har vägt 50kg innan båda grav.. Nu grav igen så får vi se hur de går denna gång :)

• Gondola

Jag blev snittad och nedre delen av magen putar fortfarande och sonen är2 år!!
     Annars har jag gått ner alla kilo och kan ha mina byxor inget hänger öcer. Men utan kläder så syns det.....

• SilverEmma

Ingen gravidmage kvar...men en fetmage har jag! Men den är på väg bort nu äntligen.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Helene 907

har fortfarande lite "mage" kvar, men den är så svår att få bort, trots träning.Men den hänger inte utanför jeansen. Bredare höfter har jag ju fått men inget som hindrar mig från att komma i mina gamla kläder.

• Pärla

Jag har kanske 2-3 kg kvar, har inte vägt mig sen 4 månader tillbaka...Då visade i alla fall vågen att jag hade 2-3 kg kvar ungefär. Jag går långa promenader nästan varje dag, och äter inte så onyttigt heller förutom kanske på helgerna..Jag slutade amma för en månad sen, och nu passar mina gamla bh, vilket känns jätteskönt Drömmer överkroppen har blivit smalare, ser kanske ut som förut innan jag ble gravid, men det är just underkroppen då som inte ser ut som förut- än! Jag kommer in i mina ganska tighta jeans, men då kommer valkarna fram, och man känner att den inte sitter som förut, man känner tighta känslan, och när man ska knäppa ihop är det lite svårt fortfarande...Hade gått upp 21 kg under graviditeten..
    Kommer jag nånsin in i mina gamla jeans, tar det verkligen tid för vissa?
    Jag vet att det kan bero på anlaget också, men ändå..? Överkroppen har jag inte problem med alls, det är just magen och höfterna Skrikandes

• hannis

Jag ser exakt likadan ut som innan förlossningen. Tog väl ca 6 månader innan allt var återställt.

Svar på tråden Det har gått 1 år sen förlossningen. Har du fortfarande " gravid magen " kvar?