• Risifrutti

Vad tycker ni om denna kostym för brudgummen? Vilken färg på skjorta och slips?

Hejhej
    Jag ska gifta mig snart  Hjärta och hjälper nu min älskling att shoppa lite inför bröllopet. Jag kommer att ha vita kläder med lite enkla guldfärgade broderier längst ner och han kommer ha en kostym i precis samma färg som Franco har på bilden. Men vi kan inte bestämma oss för färg på skjortan samt slipsen...
    Vill helst att hans kläder ska matcha mina på något sätt.... kanske vit slips då? Eller kanske vit skjorta...? hmmm....

Någon som är bra på sånt här och vill komma med lite tips? Solig

MVH
    Bonu
  • Svar på tråden Vad tycker ni om denna kostym för brudgummen? Vilken färg på skjorta och slips?
  • Risifrutti
    Michisen skrev 2011-05-24 20:21:38 följande:
    Vit slips har de närmaste manliga släktingarna traditionellt sett på begravning, så det kanske ni skulle hoppa...
    oh jaha det visste jag inte om att man brukar ha. Är det endast hos din släkt eller är det något som "alla ska känna till"?Obestämd

ingen som har några bra tips?
  • högbergarna

Vit slips på begravning är tradition i åtminstonde Sverige.

Slipsen kunde ju gå åt det guldiga hållet kanske.. fast iofs vet jag inte om det passar till den kostymen. Hmm svårt det där! Min mans slips matchade inte mig utan tärnan.

• Gladabarnensmamma

Grattis till brollopet och till den stora karleken!
    Personligen tycker jag att det ar kontor-varning pa kostymen, fargen ar ratt trist & snittet tok-klassiskt. Hursomhelst - oavsett vad jag tycker om kostymen sa tror jag ni kan styla den med en skjorta som ar ganska mork (grafit, stalgra, silver) och valja en slips som bar toner fran brudbuketten.

• Michisen
    Risifrutti skrev 2011-05-25 04:12:37 följande:
    oh jaha det visste jag inte om att man brukar ha. Är det endast hos din släkt eller är det något som "alla ska känna till"?Obestämd

ingen som har några bra tips?
    Något alla ska känna till:

fraga.etikettdoktorn.se/

I övrigt - vad har du för färger i brudbuketten? Det är fint om man plockar upp nyanser ur den, tycker jag. :)
  • Risifrutti
    Michisen skrev 2011-05-25 09:10:37 följande:
    Något alla ska känna till:

fraga.etikettdoktorn.se/#post287

I övrigt - vad har du för färger i brudbuketten? Det är fint om man plockar upp nyanser ur den, tycker jag. :)
    oh jaha ok, tack för det. Men då skippar vi väl den vita slipsen då. Hmmm, det var ju en bra ide att matcha med brudbuketten... jag kommer ha en brudbukett med vita och röda rosor...
  • Risifrutti
    högbergarna skrev 2011-05-25 04:16:14 följande:
    Vit slips på begravning är tradition i åtminstonde Sverige.

Slipsen kunde ju gå åt det guldiga hållet kanske.. fast iofs vet jag inte om det passar till den kostymen. Hmm svårt det där! Min mans slips matchade inte mig utan tärnan.
    Gladabarnensmamma skrev 2011-05-25 04:19:12 följande:
    Personligen tycker jag att det ar kontor-varning pa kostymen, fargen ar ratt trist & snittet tok-klassiskt. Hursomhelst - oavsett vad jag tycker om kostymen sa tror jag ni kan styla den med en skjorta som ar ganska mork (grafit, stalgra, silver) och valja en slips som bar toner fran brudbuketten.
    TAck så mycket Skrattande 
    haha ja alltså kostymen är väl inte skuren PRECIS sådär utan rättare sagt är färgen precis samma. Obestämd Vi båda kom överens om färgen på kostymen så den håller vi oss till.... men fortfarande lite osäkert med skjorta och slips.

hmmm guldig slips? Vilken färg på skjortan då menar du? Obestämd
  • högbergarna
    Risifrutti skrev 2011-05-29 04:31:03 följande:
    Gladabarnensmamma skrev 2011-05-25 04:19:12 följande:
    TAck så mycket Skrattande 
    haha ja alltså kostymen är väl inte skuren PRECIS sådär utan rättare sagt är färgen precis samma. Obestämd Vi båda kom överens om färgen på kostymen så den håller vi oss till.... men fortfarande lite osäkert med skjorta och slips.

hmmm guldig slips? Vilken färg på skjortan då menar du? Obestämd
    Jag tänkte nog inte alls! ;) Nä men jag tänkte på din klänning. Fasat nu när jag tänker efter så matchades min mans slips OCH tärnans klänning med min brudbukett...
  • Björnmossa

Vit skjorta, det håller i längden och era bröllopsbilder kommer åldras med värdighet! Viktigt om de ska hänga på väggen i 40 år

• linte

Jag tycker att en vit skjorta och en röd slips+näsduk skulle bli väldigt snyggt och matcha din brudbukett.

Jag gifter mig också om några veckor och vi har lite panik över väst och plastrong till sambon nu. Han har en mörkgrå kostym och vit skjorta, vill ha silvergrå väst och mörklila plastrong. Hittar inget i exakt rätt färg men nu har jag hittat en plastrong som känns ok iaf. Blir den på bilden.

Hoppas vi kan hitta en väst nästa helg.

Lycka till med att hitta det som känns rätt för er och ha ett underbart bröllop!
  • Risifrutti
    Ojoj vad stökigt det förra inlägget blev. Postar igen med mina svar i FETSTIL SAMT UNDERSTRUKET:
    Jag tänkte nog inte alls! ;) Nä men jag tänkte på din klänning. Fasat nu när jag tänker efter så matchades min mans slips OCH tärnans klänning med min brudbukett...

Queenzie Lila slipps och skjorta i olika nyanser tycker jag skulle vara snyggt.

Joo, lila slipps har jag också varit inne på faktiskt. .. men är fortfarande så osäker..

Vit skjorta, det håller i längden och era bröllopsbilder kommer åldras med värdighet! Viktigt om de ska hänga på väggen i 40 år
    Ja det har du rätt i, har diskuterat saken med mannen nu och vi båda har kommit överens om att det nog blir finast med en vit skjorta. Nu är det alltså bara slipsen kvar.
    Eller förresten.... Tror ni det blir finare med en hel-vit eller kanske något mer gräddvit eller gråvit skjorta?
    Jag tycker att en vit skjorta och en röd slips+näsduk skulle bli väldigt snyggt och matcha din brudbukett.

Jag gifter mig också om några veckor och vi har lite panik över väst och plastrong till sambon nu. Han har en mörkgrå kostym och vit skjorta, vill ha silvergrå väst och mörklila plastrong. Hittar inget i exakt rätt färg men nu har jag hittat en plastrong som känns ok iaf. Blir den på bilden.Hoppas vi kan hitta en väst nästa helg.
    Lycka till med att hitta det som känns rätt för er och ha ett underbart bröllop!
    det där såg ju ganska snyggt ut men jag tror min man vill ha en något mer dämpad färg, någon lite mindre "lysande"...aahh ja visst är det stressigt! Jag har redan haft mina kläder klara i evigheter (det är nästan så att jag redan som 5-åring började planera hur min bröllopsklänning skulle se ut) medan mannen ännu inte har någon aning än fastän bbröllopet är om mindre än en månad!!! Typiskt karlar!!!
  • Kimona

Vit stjorta och någon "sticka ut" färg på slipsen? Blå kanske (för att matcha ditt "något blått" om ni kör på traditionellt). Rosa eller lila skulle också vara fint!

• Risifrutti

Vad tycker ni om denna färgkombination?

• Risifrutti
    Kimona skrev 2011-05-30 07:36:33 följande:
    Vit stjorta och någon "sticka ut" färg på slipsen? Blå kanske (för att matcha ditt "något blått" om ni kör på traditionellt). Rosa eller lila skulle också vara fint!
    Jo någon ljuslila som skiftar mot det gråahållet skulle nog också vara jätte fint... (min man vill som sagt ha en något dämpad färg hehe)
  • Risifrutti

Eller den slipsen? Han verkar ju ha en som skiftar åt det guldiga hållet vilket iförsig skulle matcha med mina kläder då jag har guld-broderier på min klänning.

Men skulle den slipsen mactha med en grå kavaj?

• Risifrutti

fler åsikter? Vad tycker ni om de två senaste ilderna jag laddade upp (inl'gg 15 och 17)?

Svar på tråden Vad tycker ni om denna kostym för brudgummen? Vilken färg på skjorta och slips?