Börjar bli jätteless på detta
Det handlar om ett ex som alltid har haft svårt att släppa mig. Vi har varit tillsammans två gånger, den andra gången gjorde han slut. Men även mina känslor började försvinna i och med han att inte till sist såg mig. Han satt och chattade med en annan kvinna kvällarna i ända medan jag kunde sitta ensam framför tvn. Det gick inte heller att kommunicera med honom medans han satt framför datorn. Även fast de är bra vänner så tycker jag det kunde finnas en gräns för hur mycket man spenderar sin tid framför datorn när man har en partner - eller har jag fel?
Han bodde en tid hos mig medan vi var tillsammans, och han sa han skulle ta allting när det tog slut. Det gjorde han inte, så jag har hamnat att lämna dem tillbaka. Vilket betydde att vi har sett någon film och umgåtts någon kväll, han har spelat låtar som handlar om att hitta tillbaka varandra, han har velat träffas men lite mer på mitt villkor verkar det som (bjudit ut mig på mat och sådant, fast jag har tackat nej) . Vi har även legat med varandra efter att det tog slut (en gång) .
Denna tjej han chattade med har inte velat inleda ett förhållande med honom, och han skyllde det på mig tills hon sa åt honom hur det egentligen var (hon har kanske inbillat honom att hon har känslor då hon har bett om hjälp av honom medans vi var tillsammans) .
Vi kan chatta nu som då och då är han jätteglad, ger tips om böcker han har läst och serier eller filmer han ser på. Frågar eller säger åt mig att gå vidare, och när jag säger att jag gör det redan blir han förbannad. På facebook gillar han samma saker som mig, spelar samma spel och så vidare. Varför det? Han gör även samma fel som när vi var singel ett halvår och dejtade andra, han talade om mig till sina dejter - vilket jag vet är ett stort fel om man ska gå vidare. Detta resulterade ju förstås att han förblev singel då (en av tjejerna tog kontakt med mig efter det). Varför gör han allt detta? Behöver han hjälp frågar han mig först. Senast var det om något telefonnummer som han skulle ha till en gemensam killkompis. Vilket han kunde ha frågat av andra? Dessutom verkar det som om vi inte har chattat på en stund (jag är ofta som visa som offline på msn när han är online) så checkar han min profil på facebook och gillar samma saker som mig. Varför det?
Nämnas bör att han har haft en dålig barndom och jag tror detta har påverkat honom rätt så mycket.