• soffansofar

Mkp eller Fvp?

Hej
    Jag har en fråga till er som har gjort mkp eller fvp. Fick ni någon högre risk på någon av dem ang. missfall? Varför gjorde ni mkp och inte fvp el tvärtom? Vilken v gjorde ni provet?
    Jag känner att jag vet för lite och att min bm har lämnat valet till mig men inte så lätt när man inte vet så mycket?
    Skulle vara jätteskönt om någon kunde berätta lite mer.
    Är just nu i v9+5 så måste ju bestämma mig.

• Svar på tråden Mkp eller Fvp?
  • En Åsa

Jag gjorde FVP förra gången och MKP denhär gången. Enda anledningen till att jag valde mkp den här gången är att det går att göra tidigare. Förr har det sagts att mkp har högre mf-risk men vad jag förstått så sägs det nu mera att det är samma risk. FVP förra gången gjorde jag i v16. mkp denna gång gjorde jag i v.12. Enda nackdelen med mkp tyckte jag var att det gjorde väldigt mycket ondare men det är ju helt lika hur man upplever det.

• soffansofar

He

En Åsa skrev 2011-05-25 20:44:06 följande:
    Jag gjorde FVP förra gången och MKP denhär gången. Enda anledningen till att jag valde mkp den här gången är att det går att göra tidigare. Förr har det sagts att mkp har högre mf-risk men vad jag förstått så sägs det nu mera att det är samma risk. FVP förra gången gjorde jag i v16. mkp denna gång gjorde jag i v.12. Enda nackdelen med mkp tyckte jag var att det gjorde väldigt mycket ondare men det är ju helt lika hur man upplever det.
    Hej
    Tack för ditt svar. Jag har gjort mkp en gång för ett år sedan. Kommer du i håg hur lång tid det tog innan du fick svar? Jag kommer inte i håg eftersom de var nästan 100% att vår son var svårt sjuk.
    Så klart att man vill göra det så tidigt om möjligt.
    Är det några restriktioner om att man ska ta det lugnt efteråt?
  • En Åsa
    soffansofar skrev 2011-05-25 20:51:43 följande:
    HeHej
    Tack för ditt svar. Jag har gjort mkp en gång för ett år sedan. Kommer du i håg hur lång tid det tog innan du fick svar? Jag kommer inte i håg eftersom de var nästan 100% att vår son var svårt sjuk.
    Så klart att man vill göra det så tidigt om möjligt.
    Är det några restriktioner om att man ska ta det lugnt efteråt?
    Jag fick svaret väldigt fort båda gångerna, efter en vecka skriftligt andra gången och första gången ringde jag efter några dagar bara och fick snabbanalysen. Har gjort totalanalys båda gångerna. Beklagar att din son var så sjuk! Enda restriktionerna jag fick att inte bära tungt första dygnet men jag var hemma från jobbet någon dag ocks¨å eftersom jag lyfter mycket tungt på jobbet.
Svar på tråden Mkp eller Fvp?