• EmmaW84

Hjälp, bajsblöjan läcker!

Min dotter är 10 veckor och har fram tills i fredags ammats fullt men eftersom min mjölk inte riktigt räcker har vi börjat ge ersättning som tillägg och nu äter hon betydligt mer än innan.

Mer mat betyder förstår mer bajs och tidigare så var nog varannan blöja bajsblöja, nu är det bara en om dagen men då är den mer än sprängfylld! Det läcker utanför varenda gång och idag var det helt galet mycket.

Antingen kommer det ut vid kanten nertill under skinkorna eller upp på ryggen. Det är precis som att blöjan inte håller det inne.

Vi använder pampers storlek 2 och de har ingen resår bak som liberos blöjor har. Dotterna är väldigt långsmal så därför kan vi inte ha större storlek på blöjorna (inte pampers i alla fall).

Skulle gärna vilja ha råd och tips om vilka blöjor som håller bra för detta. Kissblöjor är inget problem alls, då är pampers absolut de bästa tycker jag. Någon som har samma problem och i så fall, hur gör ni? Vilka blöjor använder ni andra till era små?

• Svar på tråden Hjälp, bajsblöjan läcker!
  • Myran 08

Hur mycket drar ni åt? För det går ju att dra pampers väldigt ordentligt. Funderat på att gå över till libero? Vi har fått gått upp en storlek när det har hänt våra pojkar och dra åt mer helt enkelt. Det har fungerat bra, hoppas ni hittar något. 

När pojkarna var små var det pampers och när dom blivit äldre har vi gått över till libero. 

• Skarpa

Vi har fått byta storlek rätt tidigt till våra barn - ungefär så fort de passerat lägsta viktgränsen för nästa blöjstorlek. Sedan tror jag också att det kan vara så att olika märken passar till olika barn, så man kan få prova sig fram.

Körde bara med Libero till ettan, och har hittills kört på det till tvåan också (hon är snart 3 månader). Nu har dock Libero börjat läcka så som du beskriver, trots att hon har ett tag kvar till nästa storlek ännu, så jag tror vi ska testa något annat märke för att se om det blir skillnad.

• EmmaW84
    Myran 08 skrev 2011-05-25 23:41:02 följande:
    Hur mycket drar ni åt? För det går ju att dra pampers väldigt ordentligt. Funderat på att gå över till libero? Vi har fått gått upp en storlek när det har hänt våra pojkar och dra åt mer helt enkelt. Det har fungerat bra, hoppas ni hittar något. 

När pojkarna var små var det pampers och när dom blivit äldre har vi gått över till libero. 
    Jag tycker att jag drar åt ganska bra men kanske inte tillräckligt då... Ska testa att dra åt mer nästa gång. Vi köpte libero igår så jag hoppas att de är bättre.
  • EmmaW84
    Koo skrev 2011-05-26 00:52:17 följande:
    Vi har fått byta storlek rätt tidigt till våra barn - ungefär så fort de passerat lägsta viktgränsen för nästa blöjstorlek. Sedan tror jag också att det kan vara så att olika märken passar till olika barn, så man kan få prova sig fram.

Körde bara med Libero till ettan, och har hittills kört på det till tvåan också (hon är snart 3 månader). Nu har dock Libero börjat läcka så som du beskriver, trots att hon har ett tag kvar till nästa storlek ännu, så jag tror vi ska testa något annat märke för att se om det blir skillnad.
    Ja så kan det ju vara... Hoppas bara de funkar nu som vi har köpt, annars har vi verkligen MASSOR av blöjor över :D
Svar på tråden Hjälp, bajsblöjan läcker!