• Anonym

Det är inte normalt?

Har en dotter och har haft mycket problem med hennes pappa förut. Anmälningar om det ena och det andra. Dottern har halvsyskon som är äldre på pappans sida. Vi har dottern varannan vecka. Hon älskar sina syskon och sin pappa, trots allt.

Nu till problemen: Jag träffade en ny för några år sen som är skitdum mot dottern som är 4 år. Han skäller på henne om hon nämner sin pappa eller sina syskon, pga allt som hänt innan han kom in i bilden. 

Ex idag satt vi och åt och dottern sa att hon träffat sin syster. Det tog hus i helvete och den nya skällde ut dottern efter noter, bland annat att han fan inte ska prata om sin pappa eller sina syskon i hans lägenhet (vi är där ibland). Dottern blev skiträdd och skakade som ett asplöv. Jag tog henne, gick hem till mormor, och dem körde hem oss.

Nu undrar den nya varför jag bara drog? Han fattar inte att man inte kan skuldbelägga en 4 åring som inte ens har en aning vad som hänt förut. 

Vad ska man göra? Det är så att vi älskar varandra, men jag kan ju inte stanna för dotterns skull Hon är mitt allt, och kommer alltid först.

Detta är inte första gången hon får skäll för att hon pratat om "fel saker", enligt honom. 

• Svar på tråden Det är inte normalt?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det här är mycket allvarligt eftersom din dotter tar stor skada av din nye partners beteende. Hon blir väldigt rädd och det måste du till varje pris skydda henne från. Jag tycker att du allvarligt skall ifrågasätta den här nya relationen. Din dotter måste kunna prata om sin pappa och sina syskon utan att vara minsta lilla rädd för negativa reaktioner. Din nya man beter sin inte alls moget och vuxet. Han har problem som reagerar på det här viset. Detta måste du inse och ta konsekvenserna av även om det är svårt för dig. Du måste skydda din dotter.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Det är inte normalt?