Nu då?? 17 månaders, hur fortsätta??
Har kört EC sen 4.5 månad, både seriöst, light och bådeoch sen dess..
När hon var ett år var hon torr men såfort hon blir sjuk VÄGRAR hon pottan, så fick ett rejält bakslagmed 3 öroninflammationer på kort tid.
Som det ser ut idag så både kissar och bajsar hon i pottan, alltid bajsa i pottan!
Hon går ofta naken om baken så hon är duktig och springer till pottan men inte alltid hon hinner fram, när hon kissar på golvet springer hon in till toan och hämtar papper för att torka golvet, hon är väldigt duktig så då får hon beröm samtidigt som jag säger "ush o blä, inte kissa golvet, kissa pottan".
Men hon är ju så envis, hon kan hålla sig i 3-4 timmar, jag VET att nu behöver du gå till pottan och så frågar jag, "nej" säger hon, 10 sekunder senare kissar hon på golvet..
Hon har tygblöjor och trosor, vanlig blöja åker på under natten och när vi ska iväg för pocketblöjorna vill inte hålla tätt så länge..
Hur går jag vidare? Bara låta tiden ha sin gång?
Ta av blöja helt under dagarna?
Hon får inte av sig byxorna själv tyvärr, så har man inte koll så kissar hon i dom vid pottan vilket känns hemskt att hon är där men inte får av sig byxorna.. Har en son på snart 3 år också.
Så, hur gå vidare?
Tack för kloka svar, och denna tråd är postad på EC!