• turlid70

Efterlyses.....Gravid utam symptom, hur gick det sen?

Efterlyser solskenshistorier.... Det enda tecknet att jag är gravid är streck på teststickorna, sista strecket har dessutom inte blivit starkare än för 2 dagar sedan. Jag är i v4+6 idag och har blivit gravid efter ett till IVF försök. Jag blev övestimulerat under behandlingen och hade enorm mage. Nu har magen lugnat ner sig, men jag känner inget annat i kroppen som skulle kunna peka på en graviditet längre, det gjorde det nämligen tidigare när jag hade magen och när jag ruvade på lilla embryot, men nu nada, niente, nothing, zero .... Jag är utomordentligt orolig och undrar därför ......

Har du varit med om något liknande och fick ett barn sen ändå eller gick det åt skogen trots allt? Skulle uppskatta om du ville berätta det till mig....

• Svar på tråden Efterlyses.....Gravid utam symptom, hur gick det sen?
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-06-15 13:59:26 följande:
    Hejsan

Jätte grattis!!! Visst är man lättad, ett tag iaf. Var också på VUL idag och det såg fortfarande bra ut. .

Tack! Visst blir man det Solig Var helt övertygat om annat imorse och det var så underbart att höra läkaren säga att den här graviditeten ser helt normal ut. Gud, så skönt, men så overkligt!

Nästa milstolpe är v12, hoppas vi hinner göra NUPP innan dess. Ska skriva in mig hos BM idag.

När har du BF? Ska du göra NUPP?

• Eviglängtan

Vilken tur Turlid eller hur? Jag har BF19 jan. Jag tror jag kommer att göra NUPP, men när jag väl kommer dit kanske jag ångrar mig. Jag kan ju inte göra KUB pga duplex, så blir det något blir det NUP, men där är ju risken stor att man får si så där värden pga åldern, även om allt ser bra ut. Hur tänker du/ni?

• turlid70

Vad är duplex? Fick du inte tidigare BF föresten för att du har två?

Jag ska göra KUB, lämna blodprov den 11/7 och sen NUPP minst 5 dagar senare, ska träffa läkare den 20/7, men  vet egentligen inte varför, dock är det bra ändå tycker jag. Efter det kan man verkligen slappna av och våga berätta till andra.

• Eviglängtan

Duplex = tvillingar. Då kan man endast göra NUPP.

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-06-20 18:51:11 följande:
    Duplex = tvillingar. Då kan man endast göra NUPP.
    Okej, har du fått en tid för NUPP testet än?
  • Eviglängtan

Skall göra NUPPtest den 7-juli. Är super nervös. Själv då?

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-06-28 16:01:57 följande:
    Skall göra NUPPtest den 7-juli. Är super nervös. Själv då?
    Hur gick det på NUPP testet? Hoppas att allt är som det ska.

Jag ska till BM idag för inskrivning, känner mig helt ogravid just nu och tycker det är läskigt, men snart är spökveckorna slut.
  • Rosa socka

Jag vill bara påminna om min graviditet som jag inte märkte av annat än större mage och någon som rörde sig där inne! :)
    Jag vet att det är jobbigt att inte få känna något alls så det är svårt att fatta, verkligen jättesvårt men försök tänk positivt och njut för fulla muggar av det. Veckorna går fort och snart kommer första rörelserna och sparkarna som är såå underbart!

• turlid70
    Rosa socka skrev 2011-07-12 15:56:39 följande:
    Jag vill bara påminna om min graviditet som jag inte märkte av annat än större mage och någon som rörde sig där inne! :)
    Jag vet att det är jobbigt att inte få känna något alls så det är svårt att fatta, verkligen jättesvårt men försök tänk positivt och njut för fulla muggar av det. Veckorna går fort och snart kommer första rörelserna och sparkarna som är såå underbart!
    Tack! Roligt att veta att man inte är ensam. Ska på UL på måndag då får man ju något besked
     plus ska göra NUPP då också.
  • Eviglängtan

Sorry Tulid att jag inte skrivit på ett tag, har fullt upp här hemma och lite till, pust. Jo tack, NUPP gick bra och dem ansåg inte att jag behövde göra fostervattenprov - hade bättre än 1 på 300 som är gränsen för vad läkarna här tycker är ok och där dem inte anser att man behöver göra fler tester. Så skönt kan du tro så fullständigt lättad (ett tag). Hur går det själv? Min mag har blivit minst sagt rund, förmodligen beror det mest på att jag äter konstant...

• turlid70

Grattis Eviglängtan till bra NUPP resultat! Håller med att man blir mycket lättat efter bra positiva besked. Vi ska på NUPP test på måndag, jag är jätte nervös, vill inte ta några beslut om FVP, det är så jobbigt. Imorgon är jag i v12+0, vad tiden går. Hur långt har du kommit?

• Eviglängtan

Skönt att komma till vecka, eller hur, en sådan lättad. Jag är i vecka 13+2, alltså i cecka 14. Tiden går faktiskt ganska fort när man väl har sett hjärtan ticka på. Tiden framtill dess är olidliga. Lycka till med NUPP, håller tummar och tår. Hade själv heller inte tagit ställning till fostervattensprov när jag var där. Jag tänkte så här om jag får 1 på 120 då är det inte helle så dumt, jag menar risken är ju mindra att man får ett barn med DS (jag hade dock behållt det även om det visade sig har lite defekter....) än att göra fostervattensprov, där är risken för MF 1 på 100. Ha det så bra så hörs vi.

Svar på tråden Efterlyses.....Gravid utam symptom, hur gick det sen?