• jensan1

Fråga om pergotime?

Hej, har bara en kort fråga om Pergotime.

Vilka undersökningar har ni genomgått för att få Pergotime utrskrivet?

Måste mannen lämna spermieprov först??

Tack för svar

• Svar på tråden Fråga om pergotime?
  • Philippa

Jag genomgick en gynundersäkning samt blodprover, mannen fick även lämna spermieprov för att utesluta att det var något fel på honom.

• susa
    Philippa skrev 2011-05-26 08:43:56 följande:
    Jag genomgick en gynundersäkning samt blodprover, mannen fick även lämna spermieprov för att utesluta att det var något fel på honom.
    Samma här!
  • jensan1

Aha, misstänkte att det var så det låg till!
    Bra att veta, vi ska på första läkarbesök för utredning på tisdag så man vill ju ha lite på fötterna.

• Tessan78

Vi gick bara på några gynundersökningar. Testade med crinone först men när det inte funkade så la vi till halv dos pergotime + crinone ( jag hade massor med spottings och mellanblödningar innan ) vi har ett änglabarn sen innan så det kanske var därför vi "kom undan" så lätt... Lycka till!

• Tessan78

Ser att det kan läsas fel.... Vi kom nog undan lättare för att vi redan har fått ett barn och då uteslöt han dåliga spermier, trånga/ trasiga äggledare pga av den tidigare graviditeten... Inte pga av att vi har en ängel utan att vi kan bli gravida. Hoppas ni förstår nu vad jag menar trots mina frötiga meningar. :)

• Yarrow
    Philippa skrev 2011-05-26 08:43:56 följande:
    Samma här, min man fick även lämna blodprov också.
  • Längtarefterliten

min karl fick inte lämna spermaprov, kanske för vi vart gravid 4 ggr men alla har slutat i missfall.. men han kan ju göra mig gravid iaf...

• Woman71
    jensan1 skrev 2011-05-26 08:40:35 följande:
    Hej, har bara en kort fråga om Pergotime.

Vilka undersökningar har ni genomgått för att få Pergotime utrskrivet?

Måste mannen lämna spermieprov först??

Tack för svar
    Ultraljud och konstaterat att mina ägg är alldeles för små.
    Enkel dos funka inte. Fått dubbel nu..... och sett 2 ägg.... men i skrivande stund vet i sören om det blivit något?!

Min sambo har inte blivit kollad.
  • Pregotime

Jag behövde inte göra någonting för att få pergotime, det var min gynekolog som föreslog det då vi inte blivit gravida. Jag har inte blivit kallad till återbesök eller ngt, som vissa verkar bli.  

Parallelt med det har jag och min man gått hos en annan läkare och lämnat prover  och fått veta att allt är bra. Men han har inte föreslagit någon behandling än. Det verkar ju vara väldigt olika hur man gör på olika ställen!

Svar på tråden Fråga om pergotime?