• MissHemlig

Vad kan jag ha till stay ups ?

ja som ni läste så undrar jag vad jag kan ha till Stay ups ?
    Jag vill ha dom till vardags som en rockig grejj, Min stil ikon är nämligen Taylor Momsen.
    Men vill inte att det ska se allt för horigt ut då jag går i gymnasiet !
    Har kollat överallt, jag kan ju inte direkt ha ett linne och sen en jacka till ?
    Och jag vill ändå att dom ska synas. HJÄLP !
    Vad kan jag ha som inte ser horigt ut ? Och som ändå ser rockigt och lite halv trashigt ut ?
    TACKSAM för svar ! ;)

• Svar på tråden Vad kan jag ha till stay ups ?
  • puss

om det INTE ska se horigt ut, långbyxor.

I will mustardize you
  • Ma Baker

Ha dem över vanliga strumpbyxor? Sitter kanske inte så bra men då kommer hållare till användning :)

• MissHemlig
    puss skrev 2011-05-26 11:41:33 följande:
    om det INTE ska se horigt ut, långbyxor.
    Ja men det blir ju jätte fint. Då kan jag ju lika gänra strunta i och använda dom -.-'
  • misplacedname

Har du stay ups som syns kommer det se "slampigt" ut. Stay ups är ett alternativ till strumpbyxor, som kan användas när man har lite längre kjol så kanten inte syns.

• MissHemlig
    Ma Baker skrev 2011-05-26 11:43:04 följande:
    Ha dem över vanliga strumpbyxor? Sitter kanske inte så bra men då kommer hållare till användning :)
    Men det är ju det som stay ups finns till. För att man ska slippa strumpbyxor. :P 
    Och sen menade jag oxå vad kan jag ha för andra kläder ? ;)
    Detär inte så att jag stoppar på mig ett vitt linne och drar ut, : /
  • MissHemlig
    byggd av bomull skrev 2011-05-26 11:49:33 följande:
    Korta slitna shorts, nitbälte?

Ej urringad överdel.
     Hahaa , att jag inte kom på dedär själv :P
  • MissHemlig
    misplacedname skrev 2011-05-26 11:50:13 följande:
    Har du stay ups som syns kommer det se "slampigt" ut. Stay ups är ett alternativ till strumpbyxor, som kan användas när man har lite längre kjol så kanten inte syns.
     Jo jag vet .. hhe :P
  • Frk Svår
    MissHemlig skrev 2011-05-26 11:50:17 följande:
    Men det är ju det som stay ups finns till. För att man ska slippa strumpbyxor. :P
    Grejen är att du inte kan ha bara stay ups som syns utan att det ser horigt ut Antingen får du skyla dig genom strumpbyxor eller så får du ha jeansshorts eller någon kjol eller liknande utanpå men då döljs (förhoppningsvis) stay ups:en.
  • MissHemlig
    Frk Svår skrev 2011-05-26 11:52:44 följande:
    Grejen är att du inte kan ha bara stay ups som syns utan att det ser horigt ut Antingen får du skyla dig genom strumpbyxor eller så får du ha jeansshorts eller någon kjol eller liknande utanpå men då döljs (förhoppningsvis) stay ups:en.
    Jo ifs. Tack ! :)
  • Ma Baker
    MissHemlig skrev 2011-05-26 11:50:17 följande:
    Haha, jo, det vet jag att det är till för!
    När jag var yngre klädde jag mig så, jag hade vanliga strumpbyxor som var lite genomskinliga och sen hade jag stay ups över som inte var så jättehögt upp, fastspända med hållare. Till detta en tunika som slutade precis där saty-upsen började synas. Alltså, de syntes men jag såg ändå inte så horig eller naken ut, snarare trashrockigt.
  • MissHemlig
    Ma Baker skrev 2011-05-26 11:57:31 följande:
    Haha, jo, det vet jag att det är till för!
    När jag var yngre klädde jag mig så, jag hade vanliga strumpbyxor som var lite genomskinliga och sen hade jag stay ups över som inte var så jättehögt upp, fastspända med hållare. Till detta en tunika som slutade precis där saty-upsen började synas. Alltså, de syntes men jag såg ändå inte så horig eller naken ut, snarare trashrockigt.
    När du skriver sådär så låter det lite bättre.  Fick upp en annan bild i huvudet.
    Men mina är rätt högt upp på låren. Men får försöka fixa fram nånting hållbart :P
    Tack för svaret ! :)
  • Ma Baker
    MissHemlig skrev 2011-05-26 12:04:08 följande:
    När du skriver sådär så låter det lite bättre.  Fick upp en annan bild i huvudet.
    Men mina är rätt högt upp på låren. Men får försöka fixa fram nånting hållbart :P
    Tack för svaret ! :)
    Haha, aaha!
    Annars kan du ju ha ett par hotpants över, då blir det lite mer påklätt också och inte helt nakenkänsla. :)
  • Rovdjur
    MissHemlig skrev 2011-05-26 11:39:27 följande:
    ja som ni läste så undrar jag vad jag kan ha till Stay ups ?
    Ett leende. 
    Falling from heaven is not nearly as painful as surviving the impact...
  • iii

Det ser väldigt slampigt ut om man ser att någon har stay-ups. Det är inte direkt meningen att de ska synas och du lär behöva ha riktigt korta shorts eller kjol för att det ska bli som du vill ha det. Och det kommer se väldigt naket och framför allt trashigt. Tyvärr.

• IngvarIsbjorn

Jag kände en tjej som brukade ha stay-ups tillsammans med korta, slitna jeanshorts eller svarta hotpants. Sedan ganska enkla, långa linnen, vita eller svarta och en skinnjacka eller något annat långärmat över så att det inte blev för avklätt. Skor brukade hon ha converse eller svarta klackar. Sotade ögon och lite "slarvigt" hår.

Det här kommer jag ihåg i detalj eftersom hon är den enda jag har sett som verkligen passar i stilen, det var verkligen skitsnyggt! Skrattande

Svar på tråden Vad kan jag ha till stay ups ?