• Carina67

Är jag ute och cyklar?

Har nyss haft min mor på besök ifrån DK. Hon stannade i en vecka och till saken hör att hon mycket sällan ser sina barnbarn på grund av ålder och andra bekymmer. När hon kom hade hon en bukett blommor med sig till oss men ingenting till barnbarnet på snart 6 år. Ok, tänkte jag hon kanske har glömt att ta med en liten sak eller att handla något godis på färjan. Efter cirka en dag tar hon fram sin "svenska plånbok" och säger att hon har 38:- svenska kronor, därav en 20 kronors sedel och 8 enkronor.

Hon säger att hennes barnbarn kan få de 8 medan vi kan ta de 20. Jag säger till henne att hon kan ge de 8 idag(det var om onsdagen) och de 20 på lördagen så att tjejen kunde köpa antingen en liten sak för pengen eller lördagsgodis. Min mor säger bestämt att det vore att skämma bort henne och att hon hade redan fått 8 kronor. Nej pengarna var till oss. Mycket besviken och förvirrad tänkte jag att detta beror på att vi tillhör olika generationer. Efter cirka 1 vecka ringer min syster och hon frågar hur veckan hade varit, jag berättar om denna incident och hon håller med våran mamma och tycker att det hade varit att skämma bort henne genom att ge min dotter denna 20 kronorssedel vid detta tillfälle. Hör till historien att mormor och min dotter ses ungefär 3-4 ggr per år.

Är jag ute och cyklar, skämmer vi bort våra barn???

Kom gärna med kommentarer då jag inte är nyfiken på hur ni andra resonernar!

• Svar på tråden Är jag ute och cyklar?
  • Cia o krabaten

Jag håller med TS

• Carisma95

20 kr till en 6-åring?!
    Eh... Nej, det är INTE att skämma bort dem! Inte ens om de träffas oftare!

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Comolla

Håller med grodan81 att presenter måste vara frivilliga men att 20 kr skulle vara att skämma bort? Verkligen inte!!!

• MattiasFru

20 kr är väl verkligen inte att skämma bort? speciellt inte när de ses så sällan? låter väldigt konstigt tycker jag

Svar på tråden Är jag ute och cyklar?