ni som gjort kejsarsnitt
Hur länge tog det innan svullnaden runt snittet la sig
Hur länge tog det innan svullnaden runt snittet la sig
Jag har blivit snittad två gånger och har aldrig märkt av någon svullnad runt snittet men det kanske är olika. När blev du snittad?
Snittad en gång - igen svullnad alls.
jag blev snittad för 2,5 vecka sen. det är inte själva snittet som är svullet utan underliggande vävnad runt omkring snittet
Det bästa vore nog om du kontaktade MVC eller VC och fick det kollat. Lite ärrbildning och svullnad låter inte farligt, men för korrekt svar behövs nog en läkare.
Tycker också att du ska kontakta mvc eller kanske läkaren som gjorde snittet (om det går). Så slipper du oroa dig sen.
tog 1-2 månader för min svullnad att gå bort vid just ärret men det var normalt sa dom
syns era ärr fortfarande & hur längesen är det ni snittades?
Snittades för 2,5 år sedan - har bara ett vitt streck, "i bikinilinjen", syns knappt.
Jag har varit och kollat upp det nu. Det är en blodansamling under fettvävnaden som jag har fått. Förhoppningsvis sköter kroppen det själv sa dem men om jag får feber eller om det det börjar läcka så ska dem tömma det. Hoppas kroppen sköter det själv, hon sa att det tar ca 2 veckor.
Tack för svar!! Konstig fråga kanske men hur känns det att bli snittad på samma ställe en andra och tom tredje gång? Bara tanken att någon skulle skära där... Burr... Men så är det bara tre månader sedan i mitt fall.
Å andra sidan vill man ju inte ha fler ärr...
Hur länge gör det riktigt ont? Kan man gå normalt? Bära sin bebis? Böja sig? Alla såna praktiska saker? Ni som redan hade barn när ni snittades, blev det jobbigt att ha två är man är "nyopererad" ?