• Sockersöt88

Vem sjöng sommarlåten?

Som en start på sommaren gjorde jag ett litet quiz med mina favorit sommarlåtar,
    som troligtvis kommer att spelas en hel del i min stereo i sommar. Glad

Ha en skön sommar allihopa! {#emotions_dlg.flower}

Ps. Skriv gärna din favorit sommarlåt. Kanske jag hittar någon ny låt att lyssna sönder i sommar.. Flört

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vem sjöng sommarlåten?
  • Elli47
    Anova skrev 2011-05-27 13:51:54 följande:

Svensk "hiphop-låt" à la 90-tal..

Här med Blasam boys
    ">

Jag kände igen den lite vagt... ingen vidare låt så jag har inte missat något!
  • Embla

9 av 10, fel på nr 3. De jag inte kände igen direkt, använde jag uteslutningsmetoden på. Den sista låten kunde jag för att Laibach gjort ett helt album baserat på den låten...

• FruSen
    Anova skrev 2011-05-27 13:51:54 följande:

Svensk "hiphop-låt" à la 90-tal..

Här med Blasam boys
    ">

Jag känner faktiskt inte till någon annan version än denna Skäms
  • Tecken

Åtta av tio, jag är nog lite för ung för en del låtar Men jag saknade "Sommaren i City" i omröstningen

• Zäta

Hade ett fel... men finns det verkligen ett rätt svar på den frågan? Jag tror att det var supervidriga Balsam Boys som gjorde "Här kommer sommaren"

• mamamamamaräng

Ditt bästa resultat är 9 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 110 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 8 rätt.

Känns helt ok.
  • isvinter
    Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 111 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 8 rätt.

• festia

Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Även jag blev lite konfunderad över att inte Balsam Boys fanns som svarsalternativ, så jag chansade bara på tredje frågan.

• Runguska

10 av 10 - äntligen en quiz jag inte fick 4/10 på, nu kan jag somna lycklig

• Anova
    Zäta skrev 2011-06-01 22:53:05 följande:
    Hade ett fel... men finns det verkligen ett rätt svar på den frågan? Jag tror att det var supervidriga Balsam Boys som gjorde "Här kommer sommaren"

Det finns en hyfsat känd cover på Balsam boys låt som kom 2006. Finns exempelvis med på Absolut Summer hits 2006. Balsam boys låt kom 1999..

Jag kan gissa att yngre personer inte kopplar "här kommer sommaren" med Balsam boys.

• Zäta
    Anova skrev 2011-06-02 11:16:53 följande:

Det finns en hyfsat känd cover på Balsam boys låt som kom 2006. Finns exempelvis med på Absolut Summer hits 2006. Balsam boys låt kom 1999..

Jag kan gissa att yngre personer inte kopplar "här kommer sommaren" med Balsam boys.

Jag är 86a så jag är inte skitgammal iaf :P 
    Men då fick jag lära mig något nytt idag :D 
  • SysterYster03
    Ditt resultat: 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 123 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 8 rätt.

Men det är väl Balsam Boys som sjuknger "här kommer sommaren...." Chansade på den...

• festia
    Anova skrev 2011-06-02 11:16:53 följande:

Fast jag har aldrig hört nån annan version än Balsam boys och jag är 89:a. De flesta i min ålder har hört den låten

Var det Texas Sunseekers som gjorde covern? Alltså det som står som rätt svar i quizet.
  • Sockersöt88
    festia skrev 2011-06-03 02:12:11 följande:
    Fast jag har aldrig hört nån annan version än Balsam boys och jag är 89:a. De flesta i min ålder har hört den låten

Var det Texas Sunseekers som gjorde covern? Alltså det som står som rätt svar i quizet.
    Jaa.... :)
    "> 

Svar på tråden Vem sjöng sommarlåten?