• Anonym (olycklig)

(olyckligt)kär i en tjej som bara är intresserad av sex...

Känner mig som att texten i "gubben i låadn" av Daniel Adams-Ray är skriven om mig.
    Jag lever på smulor, blickar, stulna stunder...
    Jag vet att "vi stakade upp reglerna" från början men jag har ändå svårt att förhålla mig till detta...
    Skulle önska att hon kunde bli min, bara min, men hon har en respektive (en manlig särbo) som hon inte tänkte ta bort... När jag säger att jag har svårt att hålla i sär känslorna får jag bara till svar, att det är trevligt att mysa lite..., Jovisst är det det men jag vill ha mer, samtidigt som jag tvingas nöja mig med detta då jag inte kan tänka mig att vara utan helt!
    Som sagt lyssna på texten och ni har mig...

">

Nu är det tre månader sen vi började detta och jag känner mig som en missbrukare som vet vad jag borde göra och lovar alla att avsluta detta  men KAN inte...
    Om det finns en himmel är jag förlorad...

• Svar på tråden (olyckligt)kär i en tjej som bara är intresserad av sex...
  • Anonym

Hade liknande situation, men med en man dock. Han och jag bestämde från början att det inte kunde bli något. Jag blev kär.. han var stenhård på att vi inte kunde bli tillsammans, för han väntade på någon annan. Jag trånade och mådde dåligt och det slutade inte förrän jag träffade någon annan.

Jag träffade min nuvarande sambo, ringde upp den andre mannen och sa som det var: nu får det vara slut, helt enkelt. DÅ insåg han att han ville vara tillsammans med mig, att den han väntade på aldrig skulle bli fri... han höll på att skicka SMS i två år till mig innan han till sist träffade någon själv, men jag var benhård under hela den tiden. Han satte reglerna och nu fick vi leva efter dem. Punkt.

• Anonym

Råkade skicka.. Det jag ville komma fram till är att det går att komma över. Du får helt enkelt övertyga dig själv om att om hon nu inte vill lämna sin särbo så är hon inte värd dig. Vill hon inte vara med dig så är det hennes förlust.

• Anonym (olycklig)

Tack för svaren! borde prova ditt sätt, att     avluta för att se om hon blir mer intresserad....
    tyvärr tror jag inte att det skulle hjälpa....
    tak,lycka till

• Anonym (V)

Jag tror iofs inte att "anonym" menade att du skulle se om hon blev mer intresserad, utan helt enkelt avsluta för din egen skull. Och sen helt enkelt leva efter det beslutet.

• Anonym
    Anonym (V) skrev 2011-05-28 00:17:45 följande:
    Jag tror iofs inte att "anonym" menade att du skulle se om hon blev mer intresserad, utan helt enkelt avsluta för din egen skull. Och sen helt enkelt leva efter det beslutet.
    Ja, precis så.. Att mannen blev mer intresserad av mig var väl mer bara oönskat och jobbigt när han inte kunde låta mig vara ifred..
  • Anonym (olycklig)

Jo jag förstod egentligen det ; ) men ville ändå tänka tanken... Hoppet är det sista som lämnar människan...
    Jag vet som sagt att det enda rätta är att avsluta och gå vidare för min egen skull. Men varför går det inte???
    Hon är så otroligt vacker....

• Bob04

En del människor vill ha allt, men inte vara allt, läste jag i en bok.  
    Hon kanske är en individ som inte kan klara av att göra ett val och ta ansvar.

Gå där ifrån, bryt reglerna, för äkta kärlek/vänkap handlar om respekt och ansvar
    och det klarar hon inte av, utan hon gör vad jag misstänker manipulerar dig
    som övertalning om trevligt med mys men på hennes vilkor, dvs hennes regler pga särbon.

När särbon inte duger för tillfälligt av någon anledning eller kanske att särbon har tröttnat
    på henne, så är du ett slags redskap som ska få hennes att må bra dvs genom hennes vilkor. 

Fråga dig vad var dina vilkor/hade du några vilkor, fick du ge vilkor?

Kärlek/vänskap/relation/kompis oberoende vad handlar om ge och ta på samma vilkor. 

• Anonym (olycklig)

Tack för ditt svar Bob04, det smärtar men är så sant... Jag är ju galen som tror att skulle kunna bli nåt... nej det fanns inte mycket för mig att säga till om...
    kram kram

• Anonym (olycklig)

Nu har det gått en tid och jag och denna underbara människa har haft många trevliga tillfällen. Men det slutade med att hon deklararerade att hon endast ville vara kollega och vän med mig för ca fyra veckor sedan. Jag ha vid flera tillfällen förklarat min kärlek till henne men utan kommentar...
    Nu till saken, idag var första dagen efter semestern som vi träffades och jag undvek henne så gått det gick. När jag kom hem fick jag ett sms där hon beskrev hur mycket hon saknade det vi hade.... (sex)
    Nu känner jag mig så förvirrad, borde jag haka på igen bara för att få vidröra denna magnifika kropp eller kommer det bara bli värre längre fram?

• HonSomLeverHärOchNu

Du ska följa ditt hjärta men låt henne inte såra dig!!!

Hon vill ju både ha kakan och äta den... och det sårar dig och Dina känslor! :/

Hon vill ha sin särbo och leva som vanligt men ändå ha sexet med dig... det är väl ok sålänge ni båda är dem på det, men nu har du ju helt andra känslor för henne och då blite det genast komplicerat!!

Det finns gott om kvinnor som vet vad dom vill.. om jag vore du skulle jag avvisa henne då hon inte respekterar dina känslor... men du ska såklart göra det du mår bäst av! =)

Lycka till!

• Anonym (olycklig)

Tack för svar!
    Jag vet tyvärr att det bara blir tårar av denna "relation" , har under flera veckor bearbetat detta och kommit väldigt långt, men nu har hon kommit på att det va lite trevligt att ha mig i sin ask...
    Jag är otroligt svag för henne och skulle försöka ta månen till henne om det är det hon vill... Vet att det är dumt...
    Jag svarade att jag gärna är på igen om hon nu vill men inget har hänt sedan det samtalet, inte det minsta beröring trots att vi jobbar ihop och har haft många tillfällen... så jag blir lite kluven, har jag bara drömt att hon faktiskt ångrade sig eller...
    Kram kram

Svar på tråden (olyckligt)kär i en tjej som bara är intresserad av sex...