• qween

Ska jag gifta mig?

En lång historia kort... Jag har två barn sen tidigare och skilde mig och träffade en ny man för ett och ett halvt år sen. Jag är 35, han 26 och vi har nu ett gemensamt barn på 6 månader. Allt har gått i ett rasande tempo. Vi blev störtkära och flyttade ihop direkt. Nu bor vi i hus och planerar att gifta oss om 2v. Nu till min fråga. Han är väldigt stresskänslig, får ofta ont någonstans, är trött eller känner sig sjuk. Hans sexlust har avtagit alltmer under det senaste året och egentligen har vi bara haft ett riktigt bra sexliv i 6 mån. Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag genomföra bröllopet, göra slut eller vad? När vi har sex är det bra,  men av någon anledning kommer det längst ner på hans prioriteringslista. Vi har sex på hans initiativ kanske 1 gång på 2 mån, på min "begäran" 1 gång varannan vecka. Jag vill som alla andra med partners som är allmänt ointresserad känna mig vacker, älskad, sexig.  Suck.

• Svar på tråden Ska jag gifta mig?
  • Anonym

Men gud.. inte ska du gifta dig med honom om du inte älskar honom. Vet du inte ens om du vill leva med honom så låt bli.

Det måste ju finnas andra sätt han kan bekräfta dig på än genom att ha sex?

• qween

Det är ju det som är det värsta, jag älskar verkligen honom, men nej, jag blir inte särskilt bekräftat på annat sätt än att han säger att han älskar mig och att han vill gifta sig med mig. Jag bara funderar över om det redan nu är så här, vad har vi då för framtidsutsikter. Mitt tidigare förhållande varade i 14 år och de sista fem var tuffa på flera olika sätt. 

• Nyfiken gul

Alltså - ni är småbarnsföräldrar med allt vad det innebär. Han har inte bara sitt eget barn som tar tid och kraft, han har också kastats in i ett föräldraliv med DINA två barn sedan förut med allt vad DET kan innebära  + Att ni verkligen gjort allt i en rasande fart. Varför har ni haft så bråttom?

Att inte gifta sig känns bara barnsligt.. det löser ju inga problem.

Ni måste sätta er ner och kunna diskutera ALLT som hör till detta problem.   och att gemensamt hitta fram till en lösning och en kompromiss. Det är ju precis vad ett äktenskap handlar om.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (tveksam)

Jag har varit med förr, så jag vet att det inte är säkert att "kärleken uthärdar allt" som det står i en viss gammal bok och som det läses ur vid vigselritualet i kyrkan. Om den ene har ett visst behov av bekräftelse, sex, närhet och inte får det tillfredsställt så kan det nöta ner kärleken och till slut har man inget gemensamt kvar. Om du känner så här redan nu så ska du nog tänka dig för både en och två gånger...

Svar på tråden Ska jag gifta mig?