• converse

Hur länge stannade ni på BB

Så man vet hur många ombyten med mm. och varför stannade ni bara lite nyfiken jag tror att jag vill åka hem ganska snart efter man får. Tack för svar

• Svar på tråden Hur länge stannade ni på BB
  • Aint Your Fairytale

Vi låg kvar i 6 dygn då vi upptäckte att lillan hade alldeles för lågt blodsocker och blev inlagd på Neonatalavdelningen i några dygn för att få sockerlösning i dropp och ersättning via sond som tillägg utöver det jag ammade.

• Multignutten

Jag blev igångsatt och det hela slutade med katastrofsnitt. Hade redan innan vi kom till förlossnignen bestämt att jag skulle stanna i 4 dyg då jag skulle ha medicin i 4 dagar, sista dosen skulle jag få på en annan avdelning innan hemgång. Jag hade myskläder med mig men vi hade inte packat nått till maken då vi trodde att han skulle få åka hem då jag och beis låg på BB men så blev det inte. Han blev kvar med oss i 4 dygn då jag inte klarade mig själv och behövde all hjälp jag kunde få. Han fick köpa sig duschsaker och nya underkläder då han itne hade möjlighet att åka hem ens ett par timmar.

• Superbia

Första gången var vi där i nästan en vecka. Hade blivit snittad med tvillingar och var väldigt glad att vi fick stanna. Det kändes skönt att ha kunnig personal nära till hands och att få landa lite i att ha fått barn innan man skulle hem och klara sig själv. Lagom till att vi skulle åka hem hade jag återhämtat mig och kände mig redo för att komma hem så det var helt okej att stanna så länge.

Andra gången var vi där i två nätter, det var också alldeles lagom för då ville vi bara hem och vara en familj på riktigt. Nu hade vi ju vanan av att ha barn. Hade dock packat med mig ganska mycket ombyten och det kan allt behövas om man har ett barn som spyr ner sina kläder.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Kazeer

Vi var förvisso aldrig på BB men... Första barnet kom hem efter åtta dygn. Andra barnet kom hem efter sexton dygn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • telgebo

Med första stannade jag från onsdag morgon till söndag eftermiddag, han var gul och gick ner i vikt så de ville hålla lite koll på han.

Andra barnet föddes för tidigt så från måndag kväll till söndag eftermiddag, men fick permis natten mellan fredag kväll till lördag morgon

Tredje barnet så åkte jag hem dagen efter.

Nästa gång (BF i oktober) så vill jag nog stanna 3 nätter om jag får, längre om det behövs pga något.

Gravid v.19+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Hade egna byxor och sjukhus skjorta på BB och egna bebiskläder under tiden på BB på bebisen.

Gravid v.19+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • mandelblomma

barn ett, katastrofsnitt v42 ...5 dagar
    barn två, akut snitt v 37, 3 dagar.
    barn tre & fyra planerat tvillingsnitt v 36 , 2 dygn ( kanppt)

• Jempajenny

Med första åkte vi in natten fre-lör (hon är född 13.30 på lördagen) och vi stannade till tisdag efter lunch. Jag ville stanna tills amningen kommit igång och tills den obligatoriska läkarundersökning efter 48 timmar var gjord. 

Med andra åkte vi in natten lör-sön (han är född 06.10 på söndagen) och vi stannade också till tisdag lunch. Då var läkarundersökningen gjord. Vi har ca 50 minuters bilväg (enkel resa) till BB och det har känts bäst att stanna än att åka hem och sen åka tillbaka. 

• Jungblom

Inte alls åkte hem direkt från förlossningen båda gångerna. Skönast att vila hemma.

• prinsessorna två

jag stannade på bb 3 dagar med båda mina barn och då har jag fött den första barnet normalt och det andra barnet med snitt...

• Selfish Geene

åkte hem direkt från förlossningen så vi var aldrig på BB.
    6 timmar på förlossningsavd blev det 

• sofiem

Två dagar, men vi hamnade aldrig på bb. Det var fullt så vi fick ett rum på förlossningen.

Svar på tråden Hur länge stannade ni på BB