• Cte

Vinna tillbaka tappat förtroende

Hej! För lite drygt 2 år sedan träffade jag mitt livs stora kärlek på arbetsplatsen... Ungefär samtidigt så uppstod en familjtradegi som gjorde att jag blev personlighets Förändrad och stängde ute omvärlden totalt och har inte lyckats ta mej ur det förränn ca 3 månader tillbaka... Under tiden som gick så stängde jag ute henne från mitt privatliv för jag skämdes och vågade inte visa henne det pga rädslan att förlora henne om hon fick se hur illa det stod till i min familj...vi träffades enbart under arbetstid och för att slippa tissel och snack om oss på jobbet så förnekade jag för arbetskamrater att vi skulle ha nått ihop...för jag orkade helt enkelt inte bli ett snackobjekt på jobbet när jag redan vad prykiskt knäckt och knappt orkade med livet...samtidigt så behandlade jag henne psykiskt väldigt illa stundvis..blev arg för inget...sa massa saker osv för jag funkade inte normalt i skallen.... Och hävde ur mej massa saker jag knappt förstår idag hur jag kunde säga...drog massa lögner som hon genomskådade för att dölja min familjetradedi och unvikelsen att visa henne den...vi pratade hela tiden om framtiden ..bilda familj ..gifta oss...börja umgås normalt när mitt privatliv ordnat upp sej....för ca 1 år sedan föll hon ner i ett alkoholberoende med kommande behandling som följd...med all säkerhet pga av vår situation som det uppstod...då jag inte mådde psykiskt bra själv så blev jag ej något stöd för henne ...utan struntade snarare i det omedvetet pga psykiskt kaos i huvudet.... Hela tiden lovade hon att vänta på mej för hon älskade mej så mycket...och jag detsamma Men nu när mitt privatliv ordnat upp sej sen 3 månader tillbaka så vet hon inte längre vad hon vill...hon vill inte träffa mej privat pga hon inte kan må så dåligt mer som hon gjort innan ..att det blivit för mycket skit som varit att hon inte kan riskera att hamna i ett beroende igen...att förtroendet för mej är borta ...hon säger att hon älskar mej och bryr sej om mej och jag inte får tro något annat ...men att det inte funkar pga förtroendet är borta ..... Jag är verkligen inte värd det då jag gjort alla fel man kan göra... Hur ska jag göra för att få henne tillbaka och vinna tillbaka hennes tillit till mej....? Har gjort allt jag kan känns det som..jag har förklarat och garanterat att börja umgås privat med mej inte innebär att hon riskerar sitt välmående på något vis...art hon aldrig mer kommer behöva må dåligt igen...att jag ångrar djupt allt ont jag gjorde och att hon verkligen kan börja lita på mej nu ...för jag skulle aldrig riskera att hon skulle börja må dåligt igen...jag har förklarat för de arbetskamrater jag förnekade oss förhur allt låg till för att hon ska bli rentvådd från mina misstag jag gjorde....jag har förklarat att om jag inte var 100% säker på att hon inte kommer bli lycklig med mej hade jag aldrig bett på mina bara knän om chansen att få bevisa det....för jag älskar verkligen henne...når jag mådde som sämst var hon min livslåga att ens orka stiga upp på morgonen...enda anledningen till att gå till jobb var att hon fanns där.... Vill verkligen inte förlora henne ....hon är allt jag drömt om.... Hur ska vinna tillbaka hennes förtroende? Känslorna finns ju....

• Svar på tråden Vinna tillbaka tappat förtroende
  • Cte

...........jag skrev ett öppet brev där jag beskrev och förklarade allt som skett och varför...öppnade mina känslor för henne och berättade om hur framtiden kommer bli samt hur hon finns med i den........hon tog det åt sej och allt blev fantastiskt...i 2 veckor....nu förklarar hon att hon älskar mej men det tar stopp mentalt för henne pga det är för många personer som blivit inblandade i det som var förut..bla berättade hon att en kompis fanns till för henne när hon hade det jobbigt, stöttade henne i hennes alkoholbehandling när jag inte fanns där pga min tidigare situation......denne kompisen har tydligen fått känslor för henne nu men dom är ej besvarade av henne...och hon vet inte om hon vill riskera att han blir sårad genom att hon skulle fortsätta med mej....
    vet inte vad jag ska göra för att få henne att våga satsa fullt ut på oss igen....

evigt tacksam för råd och hjälp....

Svar på tråden Vinna tillbaka tappat förtroende