• bonniebee

När blev era små blöjfria på natten?

Min tös har nu varit blöjfri på natten i lite mer än en vecka så 3 år och q1 månad var hon.

• Svar på tråden När blev era små blöjfria på natten?
  • virre85

MIn son blev blöjfri på natten 2 dagar efter vi tog bort den på dagen.. Detta var nyss han är 3 år och 7 mån

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • virre85
    virre85 skrev 2011-06-22 11:15:03 följande:
    MIn son blev blöjfri på natten 2 dagar efter vi tog bort den på dagen.. Detta var nyss han är 3 år och 7 mån
    2 veckor i mellan ska det vara
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • m o e

Storebror slutade med blöja dagtid när han var 1 år och 10 mån och nattetid vid 2,5 år.

Lillebror slutade dagtid när han var 1 år och 10 mån och nattetid alldeles nyss, när han var 2 år och 1 månad exakt.

Vi har tidigt introducerat pottan till båda och de har tydligt visat att de gillat det och på eget initiativ valt det före blöja. Mycket blöjfritt hemma också, som säkert har hjälpt en hel del på traven. Inte minsta press, utan bara en självklarhet för dem.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • olycklig

Båda barnen slutade med blöja nattetid för några veckor sedan, de blir 4 resp 6 i höst.
    4-åringen hade vi kunnat sluta med för länge sedan (säkert 1,5-2 år sedan om vi hade velat eftersom hon var torr på dagtid redan när hon var 1,5 år) men eftersom storebror ff hade blöja var det lite känsligt så vi har bara låtit det vara. Men nu när storebror kunde sluta tog vi såklart bort blöjan för lillasyster också.

• mag86

vår dotter slutade med nattblöja när hon precis fyllt tre år. helt plötsligt vägrade hon ha den på sig när hon sov och de gick hur bra som helst.

• 010306

äldsta tjejen var nyss fyllda 3 år, mellantjejen 2 år & 4 mån och minsta tjejen var 2 år & 6 mån.
    dagtid nån vecka /dag innan & mellantjejen samma dag..

• Alvi

Min son sade en måndag innan vi skulle till dagis:
    "Ingen böja!"
    "Nähä, vad ska du ha istället då?"
    "Konger!"

Då var han 2,5 år. 2 veckor senare var han torr även på natten.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • WilleNova

Äldsta sonen var 2 år och 2 månader när han slutade med dagblöja och 3 år och 3 månader när han slutade med nattblöjan. Dottern var 2 1/2 (dagblöjan) och 4 år och 4 månader med nattblöjan! Var lite svårt för henne att ta bort den. Yngsta sonen slutade med blöja både natt och dag samma dag, vid 2 år och 4 månader och nu 1 år senare har han endast kissat på sig dagtid ett fåtal ggr i början och aldrig på natten!

• Hormonbollen

Dottern slutade med blöja på dagtid när hon precis fyllde 2 år och nattetid 2 år och 3 månader

• Liten sol

Sonen slutade med blöja nattetid vid 2 1/2  år och dottern vid 1 år och 11 månader.

• Virrpirr

Knappt 3 år var sonen. Han sa att nu vill jag inte ha blöja mer sen så var han helt torr på dagtid och nattid och ingen olycka har skett.

Svar på tråden När blev era små blöjfria på natten?