Millan 75, ok då vet du redan, vad bra! Jag känner till några som gjort IVF o ändå fått kromosomfel, så det förekommer ju. Sen är det ju ett stort antal kvinnor som gör ivf pga hög ålder, och där är ju risken redan ganska stor för just DS. Mitt råd till dig som erfaren IVF'are är STÅ PÅ DIG!! man får ingenting utan att tjata sig blå, så om du redan vet vad du vill, acceptera inte om de säger nej först. Ta reda på så mycket du kan innan du tar kontakt m kliniker, så du kan argumentera. Den här värden är ganska fyrkantig, och många väljer till slut utländska kliniker bara för att få "rätt" hjälp.
Något måste det ju bero på, att du fått två (kanske tre) befrukningar med kromosom fel. Ärligt talat är jag dåligt påläst om vad det är som går snett när man bildar den extra kromosomen som orsaka DS, men det har nog inte med befruknings graden att göra, alltså förmågan att bli gravid. Förhoppningsvis är det något ni kan få hjälp med utan att behöva IVF, det är en ganska plågsam process.
Tack för grattis, det tog som sagt ett tag. Fick en mola för ett o ett halvt år sen dessutom, som är en missbildad befrukning som orsakar en tumörväxt i livmodern. Som tur var hann den inte sprida sig, utan de fick ut allt vid operationen och vi kunde fortsätta IVF processen efter 9 månader. Har jag otur kan den bli aktiv igen efter förlossningen, men den dagen den sorgen!
Stor kram till dig, och hoppas du får bra svar idag.
NR3, grattis!