• JT80

Behöver råd ang potträning!

Hallå alla föräldrar!
    Behöver råd. Undrar hur vi ska gå till väga nu. Det är så att vi har pottränat vår son en tid nu, han blir 3 år om en månad. Sedan i torsdags så har han inte haft blöja dagtid. Det har skett 2-3 olyckor och det har varit i samband med att vi varit ute. Imorgon ska han till dagis för första gången sedan han slutade med blöja hemma. på morgonen är de ute i ca 1-2h. Ska jag sätta på honom blöja imorgon för att gå till dagis och be personalen ta av blöjan när de går in? Eller ska han inte ha blöja på sig och att jag packar ner en massa ombyte. Han har väldigt engagerade pedagoger på dagis som är villiga att hjälpa.

Hur skulle ni göra?

• Svar på tråden Behöver råd ang potträning!
  • JT80

Oj, ser att meningarna har hoppat runt lite som dom vill. Skulle stå: Ska han ha blöja när vi går till dagis då de är ute i ca 1-2h på morgonen och be personalen ta av blöjan när de går in?

Hoppas ni förståd iaf =)

• Dixie

jag hade inte satt på honom blöja - skicka istället med en hög extrakläder (om det skulle hända ngt)

• lilla hej

Nej, jag hade inte satt på blöja. Kör hårt!
    Ta med lite extra kläder bara.

Älskade ungen har fått en lillasyster
  • MorsningKorsning

Är de ute på gården? Då hade jag inte tagit på, är det utflykt hade jag tagit på blöja. Det är inte kul att stå ute i skogen med ett nedkissat barn

• tinaaaaaa

min son häller med åp att sluta med blöja dagtid, i början gick det bra, em nnu är det mycket mycklet tvätt men jag tror man förstör om man sätter på en blöja igen. om de inte kanske ska gå i väg på en skogspromenad.

jag hade låtit han vara utan blöja.

• lilla hej

Fast på en skogdpromenad kan man ha extrakläder nerpackade.

Älskade ungen har fått en lillasyster
  • JT80

Tack för er råd. Jag valde att ta rådet att skicka sonen till dagis med kalsonger till dagis. Det gick inte så bra. Hoppas på bättre lycka imorgon. För när vi kom hem idag från dagis och resterande dag var han jätteduktig. Han tillochmed gick själv till pottan och satte sig självmant och det har inte skett innan =)

Svar på tråden Behöver råd ang potträning!