• monkeyfresh

När fick ni er kallelse till det första Aurora-samtalet??

Jag väntar nu mitt andra barn (är i vecka 21) och min BM har skickat en remiss till Aurorasamtal då min första förlossning var jobbig och jag fortfarande kämpar med minnen och känslor från den.
    Men jag har ännu inte hört något från Aurora-kliniken och jag börjar få (ännu mer!) panik inför förlossningen - har ju gått över halva tiden!!

Så jag undrar hur det gick till för er andra som fått remiss till aurora - vilken vecka ungefär, började ni där??

Sen funderar jag (såklart!) på snitt denna gången - någon som gått på aurora samtal som blivit beviljad snitt som kan dela med sig av sina erfarenheter?? Var det lätt eller försöker dom "tvinga" en till vaginal förlossning?

Så många frågor - Tacksam för hjälp!!! =)

• Svar på tråden När fick ni er kallelse till det första Aurora-samtalet??
  • karet

He heter det Klara och jag har redan varit på ITT första samtal (är i v 20 nu) men det bar mest ett förberedande inför de riktiga om du fattar?
    Jag kommer få kallelse i slutet på sommaren, närmare v 30 men om du är orolig så ring och hör efter.

• Hoppfull84

min barnmorska skickade remiss i v11 direkt efter inskrivningen, fick kallelse till första samtal först i v 28, men var bortrest så jag missade den tiden (fick kallelsen i brevlådan dagen innan besöket) fick sedan vänta till v 33 innan vi fick en ny tid efter mycket tjatande. är nu i vecka 40 och har gått på 3 besök.

• mammamu och kråkan

Jag fick kallelse skickad vid inskrivning i v 12 och har mitt första samtal när jag är i v 20. Tycker du det tar lång tid, ring och tryck på och tjata tills du får en tid. Lycka till!

• monkeyfresh

Tack för era svar! Jag väntar nog någon vecka till, sen ringer jag och tjatar lite ;) vill ju absolut inte lämna det för sent. Vill kunna njuta lite av denna graviditeten också och inte bara gå och vara orolig och älta.....
    Hopfull84 - tycker du att samtalen "har hjälpt"??

=)

• telgebo

Vad jag vet så brukar man få tid tidigast från v.24 till Aurora samtal, men det är nog väldigt individuellt. Kan nog säkert bli så under sommaren att det kan dröja lite.

Jag gick på Aurora samtal från v.30+ med min första dotter och det var någonstans där även med min andra dotter.

De kan inte tvinga dig till en vaginal förlossning om du absolut känner att du inte fixar en vaginal förlossning och då bokas ett läkarsamtal i så fall eftersom det är en läkare som tar beslutet om du ska bli beviljad kejsarsnitt eller inte.

Gravid v.23+4 BF 23/10 Bara 114 dagar dit
  • ill e gal

Jag är i v.30 med mina tvillingar (första barnen) och ska på möte imorgon på aurora mottagningen.
    Vad gör man på första mötet?

Jag hoppas verkligen dom kan hjälpa mig att få bort min rädsla..

mammaems.webblogg.se/

• mammamu och kråkan

Ill e gal; vet inte hur det ser ut generellt med första mötet, för mig var fokus på att gå igenom min förra förlossning eftersom det var vad som utlöste min förlossningsrädsla.

Men ett bra tips som jag fick från någon här på FL var att fundera ut vilka områden man är mest rädd inför, mer specifikt vad som oroar dig och vad som känns jobbigast.

• smulan3

Åh, vad jag kände igen mig i det du skrev! Känner precis SÅ! Att jag är så orolig, rädd o nojjig denna ggn o bara går å väntar på å få svar från Aurorakliniken. Och min BM skickade in remiss först nu i v. 26

SÅ jag undrar lite hur det har gått för dig och hur upplevde du det? Fått snitt? Nyfis

• Santis

jag var på samtal i v28+? ska dit på samtal igen i v32. efter att ha fått information om olika alterntiven ska jag då ha tagit ett beslut, sen efter det antar jag att jag ska få läkarsamtal osv om jag väljer snitt (väntar tvillingar) börjar också känna mig stressad,

Svar på tråden När fick ni er kallelse till det första Aurora-samtalet??