Jag vill hitta tillbaka till oss igen!
Hejsan
Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4 år nu. Han har en tonåring sedan innan och vi har en gemensam som är 1 år. Vi har lätt för att prata med varandra och kan diskutera saker, men jag är så trött på honom ibland. Det är oftast jag som sköter hemmet, och jag som i stort sett alltid tar hand om våran son, han tar ansvar för sin dotter. Jag är så trött på han jag nästan jämt ska behöva be honom plocka undan, slänga skräpet, eller be honom lägga våran son. Trött på att jag jämt ska behöva be honom om saker. Han kanske kommer självmant ibland och frågar om jag vill ha hjälp, men det är sällan och då nästan uteslutande om han ska ta sonen.
Men det är inte bara det. Han är så enormt tjatig. Vill att jag ska sminka mig så som han gillar, klä upp mig porrig, sexig och han går konstant och klänger, tar på mig. Veckorna vi har hans dotter så gör han det inte alls lika mycket, för då är hon här. Och tjat om att han är kåt hit och dit, vill att jag ska göra det och det. Jag blir så trött på honom.
Jag har diskuterat med honom om detta, att jag inte vill ha honom klängandes på mig hela tiden, jag inte vill ha hans tjat om att jag ska sminka eller klä upp mig. Jag har förklarat att jag känner mig som hans uppstylts docka för att tillfredställa sina behov nästan. Han säger att han skulle göra allt för mig, om jag vill han ska klä på ett vist sätt. Men jag bryr mig inte om sådant, utan jag blir attraherad av när jag inte känner att jag får städa och sköta allt hemma, att jag inte ska behöva be honom plocka undan eller plocka upp saker, göra något. Att han visar mig omtanke på det sättet. Men han lyssnar och tar till sig när vi pratar men det sker liksom inte mycket mer, utan vi går tillbaka till samma visa. Han tjatar om att jag ska klä mig och sminka mig, går och klänger och jag tjatar om att han ska hjälpa till mer hemma, städa osv.
Jag bvet inte hur vi ska ta oss ur detta. Det har gått så långt att jag är inte intressarad av sex längre, jag bara känner det som ett krav på mig, att jag måste sminka och porra upp mig, att han är kåt osv, men det känns som om han bara tänker på sig själv. Sedan så har vi våran 1 åring och tonåringen som tar mycket kraft från oss så när jag väl känner för att umgås och mysa med honom så kan vi inte antingen på grund av barnen eller på grund av att jag inte orkar. Jag prioritetar sömn och vila före sex. Men han tänker bara på sex hela tiden. Allt handlar om sex för honom och jag är så trött på det!