• JessicaK76

Hur träffades ni? En tråd med fina historier :)

Ja, precis som det står i rubriken. Hur träffades ni, du och din partner?

Själv har jag träffat mannen i mitt liv, har aldrig ens varit i närheten av att älska så innerligt som jag gör nu. Är upp över öronen kär, och är helt övertygad om att jag har hittat min tvillingsjäl, mannen i mitt liv! :)

Det började i mellanstadiet, han frågade chans på mig för han tyckte jag var söt. Vi var tillsmammans i några månader, vilket var en evighet på den tiden. Han var min första kärlek och jag var hans. Vi delade den första pussen och vågade oss på att hålla varandra i handen. Dock var vi väldigt blyga och vågade nästan aldrig prata med varandra om inte någon kompis var med. När det var dags för honom att börja 7an så gjorde han slut.

Jag flyttade från orten och växte upp. Både han och jag har skänkt en tanke åt den andra genom åren, och nyfiken som jag är så har jag sökt efter honom på nätet ett par ggr utan att lyckas. När Facebook började användas av mer eller mindre alla så kollade jag genom bekanta från vår gamla ort och hittade honom bland vänners vänner. Jag skickade iväg en vänförfrågan och ett kort meddelande. Han svarade och vi började maila med varandra.

Det har nu gått 24 (!) år sedan vi var ett par i skolan. Och han undrade om vi inte skulle våga oss på att ta en fika tillsammans.

Nu sitter jag här, i vårt hus, våra barn och min underbara sambo har väckt mig idag med frukost på sängen och skönsång på min 35-årsdag och jag är bara så lycklig!

Det tog sin tid men äntligen är mitt liv komplett! 

• Svar på tråden Hur träffades ni? En tråd med fina historier :)
  • lia76

Träffade min älskling i november 1996 på Internet via IRC Dalnet (på den tiden Dalnet var populärt). Då var jag 19 år
    Fyttade ner och in till honom 4 juni 1997 strax efter jag fyllt 20 år.
    Han är min första kärlek och jag är hans första kärlek.
    Vi har två barn och gifter oss den 11 november i år (=

Älskar varandra lika mycket idag som då, om inte mer

Kort sammanfattning bara

(=
  • JessicaK76

Härligt! :)

Grattis till det stundande giftemålet :) 

• lia76
    JessicaK76 skrev 2011-05-31 09:37:05 följande:
    Härligt! :)

Grattis till det stundande giftemålet :) 
    Tack tack och grattis själv till kärleken (=
    Härligt när man hittar tillbaka till ungdomskärleken *YAY för Facebook*
    (=
  • JessicaK76

Jag känner mig lite smått positiv för FB, ja :D

• ThaGirl

För 6 år sen så satt man väl lite väl mkt vid Lunarstorm..tror jag det hette. 

Och via inboxen där fick jag ett inlägg från en kille som sett mej och var lite nyfiken.

Vi började snacka på msn och efter 3 mån så åkte han upp till mej och efter det har vi varit ett par.

Vi gifte oss nu förra oktober och planerar första barnet. =) 

Jag älskar honom av hela mitt hjärta. <3

• Rockan

Jag vet inte hur fin vår historia är

Vi träffades på ett av Göteborgs lite sunkigare hak en sen lördagskväll, han rejält bränd efter en separation som slutat illa, jag världens nöjdaste singel som tidigare samma kväll deklarerat för min vän att "det finns inget som skulle få mig att ge upp singellivet". (Jag menade det verkligen också!) Han var ute med två bekanta till mig och vi började prata. Många öl senare åkte vi hem till mig, drack whisky, lyssnade på Tom Waits och han blev kvar över både natten och dagen efter.

Helgen efter sågs vi igen (han jobbade på annan ort i veckorna då) och nu snart fem år senare närmar vi oss vår andra bröllopsdag, har en 2,5-åring och en till på väg, och kan inte tänka oss livet utan varandra.

• Mrs girl

året va 2004 och jag va en lycklig singel som åkte med en tjejkompis på partyresa till Cypern. Näst sista dagen träffade jag en grabb på det mörka dansgolvet och vi hade en rolig kväll. vi tillbringade natten tillsammans men skildes åt dagen efter utan att bytt nummer mm för inte kan man väll träffa nån på en sådan resa. 
    Hur som helst hade jag under kvällen talat om för honom om ett forum jag brukade använda och när jag kom hem så sökte han upp mig på detta forum. vi började använda msn och en månad senare kom han och hälsade på mig,. resten är historia och nu sitter jag i vårat hus, vi är gifta sen 2006 och har en dotter som blir 2 i juli. så man kunde visst träffa sin stora kärlek på en sån där resa Flört

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • JessicaK76

Härliga berättelser! :)

• tukituki

vi träffades via internet....

jag brukade chatta,,,på en spansk chatrum, och där stå han.... från Barcelona .

en månad efter det, så fick han komma till Sverige och träffades vi....

7 månader sedan var vi gifta och ett år sedan fick vi våra pojke...

mi gran  historia de amor.Hjärta

• gastronomer

Vad kul att det händer så mycket på internet och i utelivet :D

Här kommer en historia som utspelas någon helt annanstans!

Jag är inte scout själv, men gillar naturliv och kände en herrans massa scouter i min ungdom. När de åkte på läger så var jag inte sen att haka på. En vår när jag var sjutton, skulle jag hänga på en kompis och hans scoutkår på vårens första läger på Vässarö i stockholms skärgård. Ön var grön och vattnet var svinkallt. Bussen till färjelägret gick från tekniska högskolan, och busshållplatsen kryllade av scouter i alla åldrar och packning i alla storlekar. Jag hade fått reda på av min kompis att en av medlemmarna i hans kår hade en personlig assistent med sig, och han skulle jag kunna dela tält med. Javisst tänkte jag, inga problem. Och tänkte inte mer på det.

Jag sökte rätt snabbt upp kompisens kår bland folkmyllret vid hållplatsen. Där stod en kille jag aldrig sett förut. Lång, solglasögon, läderväst och svarta jeans, och långt blont hår. Som plockad från en hårdrocksscen. Bara för att han såg spännande ut så började jag prata och skoja med honom. Sen fick jag syn på min gamla kompis. Vi hälsade och busade med varandra ett tag innan jag frågade honom vem den där personliga assistenten var, som jag skulle dela tält med. Gissa vem han pekade på...?

Inte för att det hände något just den natten. Men inte kunde jag lista ut då att vår lilla kärlekshistoria skulle resultera i en underbar liten dotter fyra år senare!

• kaji

träffade käre maken på gammeldags logdans på landet. det var midsommarafton och jag var 14 år. han var den snyggaste jag hade sett och hans bil var absolut fräckast...så när det blev dags att ta sig vidare stal jag hans bil. han letade rätt på sin bil, tog tillbaks den och fick mig på köpet:)

sedan dess har vi varit lyckliga tillsammans, i 18 år snart.

Svar på tråden Hur träffades ni? En tråd med fina historier :)