• Isalel

Säger till när hon ska kissa men vill inte sitta på pottan?

Någon som har något råd.
    Min 2 åriga tjej har börjat säga till när hon kissar (även om hon säger att det är bajs som kommer :)) och är märkbart besvärad av ATT det kommer. Men när man frågar om hon vill sitta på pottan så vill hon aldrig? Hon kan gärna sitta när hon är färdig, men aldrig när det väl är dags?

Har absolut inge bråttom med att potträna men känns ändå som hon är lite redo om hon börjar märka och säga till när det kommer?

• Svar på tråden Säger till när hon ska kissa men vill inte sitta på pottan?
  • lia76

Testa en ring på toalettstolen
    Min 2½ åring har kissat och bajsat lite då och då sedan 2 års ålder och hon har aldrig suttit på pottan.
    I börja satt hon på en barnring på toalettstolen men nu sitter hon direkt på den vanliga ringen.
    Inte alltid det kommer något... Och ibland säger hon till att hon vill kissa men då har hon redan kissat  i blöjan.
    Huvudsaken att de bekantar sej (=

(=
  • 071001

Siri satte sig på toasitsen från dag ett, utan sån där ring. Potta använde hon väldigt sällan.

• cicci85

vad händer om du inte frågar om hon vill sita på toa, utan bara säger att det är dags att gå på toa och bär dit henne?

• Isalel

Har en sån ring från när hennes storebror var mindre, men hon verkar inte alls vara lika "trygg" där som om hon är på pottan, ser ut som hon tror att hon ska trilla ner eller nåt :)

• Isalel
    cicci85 skrev 2011-05-31 12:12:05 följande:

vad händer om du inte frågar om hon vill sita på toa, utan bara säger att det är dags att gå på toa och bär dit henne?

Det har jag inte provat! Får prova det då :)
    Ska prova lite också att ha henne och gå omkring i trosor här hemma och se om det "motiverar" henne att gå på pottan istället, det har hon haft förut någon dag och hon blir ju inte ledsen om hon inte klarar det, så det lär kanske inte skada iaf!
  • WimZy

Hugo har aldrig gillat pottan. Han satt där två ggr, sedan blev det toaletten. Han gillade inte sittring på toaletten heller.

Svar på tråden Säger till när hon ska kissa men vill inte sitta på pottan?