Någon annan med partner som varit otrogen flera gånger???
Någon som valt att stanna med sin partner trots upprepade otrohetsaffärer? Hur orkar ni gå vidare/lita på partnen igen?
Någon som valt att stanna med sin partner trots upprepade otrohetsaffärer? Hur orkar ni gå vidare/lita på partnen igen?
Min sambo har varit otrogen flera gånger, man jag fick reda på allt på en och samma gång. Det är ett år sen nu och vad jag vet har det inte hänt igen. Han går hos en psykolog, vi på familjerådgivning ett måste om man ska orka. Men jag skulle gå om det hände igen. Vill han inte förändras så tänker jag inte sitta och må dåligt och slösa tid på honom. Men eftersom jag känner att han gör allt för att detta ska funka, jag får älta, kräva saker, snoka i telefon, dator (vilket var viktigt i början) samtalsterapi. Sex är det ju inte tal om, han har sårat mig så mycket att jag inte vill ha sex med honom, äckligt på något sätt, han har gjort sex äckligt. Men vi har närhet på andra sätt och om hans behov gör att han måste ha sex med någon annan än sig själv så bryter vi.
Det går väl inte att lita på en person på det planet om personen gör om samma sa om och om igen.
Finns ingen respekt kvar hos partnern.
Du är värd bättre.
Mitt ex var otrogen sååå många gånger. Han kom själv hem och berättade det och grät. Men vad hjälper det när han krossar mig gång på gång? Hade han gått i terapi för det så hade det kanske fungerat, men nu gjorde han inte det. Jag lämnade. Efteråt sa han till mig att han inte ansträngde sig för att ändras för han trodde inte att jag skulle lämna honom trots hans otroheter. För jag hade ju hotat med det förr och ändå stannat varje gång. Så han blev chockad när jag faktiskt lämnade till slut.
Välj att lämna för din egen skull. Du är värd bättre! En person som en gång varit otrogen kommer alltid ha benägenhet att vara otrogen och ska vara singel och göra som den vill. Otrohet= total respektlöshet och det finns ingen som förtjänar att bli behandlad så!!!
Ja, jag hade en kille som var otrogen gång på gång. Jag blev ner tryckt och förlorade min självkänsla. Första gången var han så ångerfull och vårt förhållande blev nästan bättre än innan. Anledningen till att vår relation blev starkare? Jag tappade min självkänsla och behövde honom i mitt liv för att kunna vara lycklig. Varje gång jag kom på honom sjönk mitt självförtroende och självkänsla. Och jag klängde mig fast mer och mer. Tillslut identifierade jag min själv och mitt värde med hans känslor för mig...
I efterhand önskar jag att jag hade gått efter första gången. Detta hände för nästan 15 år sedan och jag kämpar fortfarande med min självkänsla.
Att hitta sin stora kärlek är inte lätt, och det är inte säkert han dyker upp exakt när du är fertil och vill skaffa barn. Den rätte kan dyka upp när du är 7, 17 eller 70 år. Och när han kommer kommer han aldrig att vara otrogen.
Lämna han. Bygg upp ditt självförtroende och självkänsla och låt dig själv få möjlighet att träffa någon som älskar dig fullt ut. Man är inte otrogen mot någon man älskar.
Det finns inget värre än att känna sig ensam i ett förhållande där man blivit bedragen.
Lämna skiten och du kommer känna dig mycket bättre och starkare och gladare över att du nu gett dig själv chansen att träffa en fantastisk kille!
Ja. Har en fru sedan 14 år tillbaka som är upprepat otrogen. Under vårt förhållande har jag samlat ihop 5 vederlagda fall av otrohet. Allt från one night stands på hotellrum under tjänsteresor till längre förhållanden med utlandsresor tillsammans med älskaren och i ett fall ett förhållande med en kvinnlig kollega. Till detta kommer ett antal förhållanden som mig veterligen inte "konsumerats" genomsexuell relation.
Detta var naturligtvis något som knäckte mig totalt men jag har stannat för att ge barnen ett tryggt och sammanhållet hem med goda förutsättningar.
Hur man kommer tillbaka? Vet inte egentligen. Men jag har insett att det inte är jag som har problem. Jag är en välutbildad, mycket högavlönad man med ett mycket fördelaktigt yttre som har lätt att få kvinnor och har två fantastiska barn. Varför skulle jag låta min värld gå under för att min fru saknar något som tvingar henne till att agera som hon gör?
Jag har naturligtvis funderat på att vara otrogen själv och har haft romanser. Men vet ni vad? Jag har hittills inte orkat med det dubbelspel och de besvär detta skulle innebära. Jag behöver inte det för att rädda min självbild. Men jag har naturligtvis dörren öppen.
Om jag litar på henne? Inte ett spår. Jag vet att det kommer att hända igen och att det förmodligen redan hänt sedan förra gången. Men min lycka hänger inte på hennes beteende.
Är en partner upprepat otrogen så måste man inse att detta kommer att fortsätta och ta ställning till detta.
Exfrugan var otrogen med en kollega , jag var tyvärr dum nog att ge henne en ny chans och vi gick på FR i över ett halvår tills jag fick redan på att hon fortsatt knulla kollegan hela tiden och bad henne dra åt helvete... borde ha gjort det från början.
Om man är otrogen mot sin partner så älskar man inte sin partner , hur mycket man än påstår sig göra det , det är bara skitsnack , eller så intalar de sig själva det... who knows vad som försigår i deras förvridna tankar. Dessutom har man ingen som helst respekt för den andre , varken som partner eller som medmänniska.
Att förlåta eller ge en sådan människa en ny chans är ett misstag , de ser inte det som en ny chans att rätta till förhållandet utan som en svaghet som genast skall utnyttjas så mycket som möjligt... idioten förlåter ju allt ändå.
Lämna ditt förhållande så snart som möjligt , slösa inte bort mer tid på någon som inte förtjänar det och som inte respekterar dig , använd hellre den tiden till att bygga upp dit liv på nytt och träffa någon som älskar och respekterar dig på riktigt. Otroheten kommer garanterat fortsätta.
Det började med ett telefonsamtal. jag ringde hennes mobil då svarade en annan man. hon nekade. kvällar efter kvällar tjejkväll. hon kom hem med stanken av svett och billigt aftershave.
Hon gick flera veckor med kliande i underlivet. påstod hela tiden att har fått svampinfektion.
Hon sa saker och nekade dagen efter, t.ex sa hon en gång " du vet du är inte kondomtypen och inte jag heller" då hoppade hon över mig och tvingade mig i sig och gick sin väg utan innan jag blir klar!
dagen efter berättade hon har klamydiatest för att se om hon har blivit smittat av mg. hon hade fått besvär och försökte att smitta mig för att kunna skylla på mig.(jag har aldrig varit otrogen under vår 14 år liv tillsammans).
när vi bråkade en gång då sa hon att " jag är inte din fru sedan länge). Dagen efter nekade hon allt. hon kom sent på kvällarna och lämnade mig med vårt barn ensam.
två Vallentin kvällar kom hon hem med nalle blomma och hjärtackoklsder hem och sa att det var från hennes kvinnliga patienter.(hon är barnmorska)
på kvällarna sa hon saker om andra hon träffat och dagen efter nekade blankt. hon sa en gång "jag har varit med min man bästa vän men bara en gång och det bara hände och han lämnar mig inte i fred". dagen efter nekade hon och sa att det jag berättade var en av mina patienter.
En man hade lämnat meddelande hemma hos oss att han kommer att blir försenad........ när vi lyssnade på meddelandet påstod hon att den läkaren på jobbet och har ring fel.
En annan gång kom jag hem tidigt utan att ringa henne , jag håll på parkerabilen då såg jag en man springer i vår tomt. men hon sa att jag bara inbillade mig och det fanns ingen......
en deg ringde Prima vuxen psyk och ville träffa mig, eftersom min fru hade gjort oroanmälan om mig.
då visade sig att min fru har kontaktad de och sagt att jag har blivit tokig. hon hade berättat att jag såg syner och kände lukter och hörde saker som inte existerade
Jag måste säga att i vår kultur är väldigt tabu att en gift kvinna är otrogen.
Prima psyk hade tagit detta väldigt alvarligt. första gången som jag träffade läkaren dock min fru upp och knakade på dörren . läkaren pratade med henne utanför och bad henne att komma in. då började hon gråta och berätta för läkaren att hon älskar mig och vill hjälpa mig.(stakaren!!!!).
jag blev diagnostiserat till en bipolär och farlig, och medicinerades. jag själv också trodde på att jag är psykisk sjuk och tog stärka anti psykotiska mediciner.
en dag under min sjukskrivning hämtade jag posten, då såg jag att hon har fått kallelse för klamydiatest(Jag vet jag borde inte öppna hennes post, men ni vet jag var då psykisk sjuk!!!!!)
nu är det slut vi separerades och sålde huset, men jag är fortfarande stämplat psykisk sjuk.
Sjukaste jag har läst Kio...