• MammaLindaa

Byta till NAN2 eller NAN pro?

Min dotter blir fyra månader om en vecka och då är det dags att gå över till NAN2, har hört att flera barn blivit hårda i magen av den, så därför funderar jag på om jag istället ska gå över till NAN pro som är till 6 månader??

någon som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Byta till NAN2 eller NAN pro?
  • MAM88

Min Dotter blev inte hård i magen. Du får nog testa den för det är omöjligt för oss att säga om ditt barn blir hård i magen då alla är olika. Köp nan2 och börja med att blanda nan1 och nan 2 50/50

• MammaLindaa
    MAM88 skrev 2011-06-03 17:58:08 följande:
    Min Dotter blev inte hård i magen. Du får nog testa den för det är omöjligt för oss att säga om ditt barn blir hård i magen då alla är olika. Köp nan2 och börja med att blanda nan1 och nan 2 50/50
    jaa men jag har ju hört att pro1 är bättre för magen.
  • AnnieS

Jag hade väntat med pro2 eftersom det är från 6 mån. Vi gick från pro1 till NAN2 utan bekymmer.

• MammaLindaa
    AnnieS skrev 2011-06-03 21:45:50 följande:
    Jag hade väntat med pro2 eftersom det är från 6 mån. Vi gick från pro1 till NAN2 utan bekymmer.
    men pro 1 är ju till 6 månader.
  • MammaLindaa
    AnnieS skrev 2011-06-03 22:42:44 följande:
    Förlåt, menade HA1 - inte pro1.
    hah då hänger jag med :) men nu har jag iaf börjat med NAN2, började med en skopa av det och 5 av de andra så får vi öka med jämna mellanrum.
  • MAM88

Ja men magen behöver också vänja sig annars kommer den vara hård/lös resten av livet och inte kunna testa nya saker.

Börja successivt som du har gjort, kommer gå 'jätte bra:)

Kram

Lycka till!

• ninaMor

NAN Pro Hei! Jeg bor i Norge, og her er ikke Nan Pro 1 og 2 i salg.. Tenkte meg en tur til Sverige for å kjøpe denne, og lurer på hvor dere kjøper den? Dagligvare eller apotek? På forhånd takk! Nina.

• AlexanderBubben
    ninaMor skrev 2011-06-20 03:10:12 följande:
    NAN Pro Hei! Jeg bor i Norge, og her er ikke Nan Pro 1 og 2 i salg.. Tenkte meg en tur til Sverige for å kjøpe denne, og lurer på hvor dere kjøper den? Dagligvare eller apotek? På forhånd takk! Nina.
    De finns i dagligvare! Prova ICA, Willys, Coop till exempel.
Svar på tråden Byta till NAN2 eller NAN pro?