• Miami

Vilket schampo/balsam luktar godast?

Som rubriken säger... Vilket schampo/balsam luktar godast? Jag använder alltid olika, tycker att håret blir lika bra ändå. Så därför kan jag lika bra köpa det som luktar godast eftersom jag inte märker någon annan skillnad... Vad tycker ni? Något tips?

• Svar på tråden Vilket schampo/balsam luktar godast?
  • ebben

jane hellen luktar godast-men mitt hår blir inte bra av det ,o det börjar klia i hårbotten.......men mellan varven har jag det ändå-för att det luktar SÅ gott! o duschkrämen,o hårmousse mm. Lite 14is varning jag vet.......(jag är 37)

• Isbit

alla man köper hos frissan tycker jag

• Sömnstörd

Lactacyd för att den inte luktar något. Jag kan om jag vill använda min egen parfym utan att den störs av scahmpot.

• ronjaaa

jag tycker sunsilk creations rita. Den röda ni vet ;)

• Miami

Bra! Många förslag...! Som svar på "lactacyd", jag kan inte använda parfym på jobbet så därför vill jag lukta gott ändå ;) Har faktiskt inte provat någon av dem ni skriver! Ska ut och handla... ;)

• Sömnstörd
    Miami skrev 2011-06-02 22:18:16 följande:
    Bra! Många förslag...! Som svar på "lactacyd", jag kan inte använda parfym på jobbet så därför vill jag lukta gott ändå ;) Har faktiskt inte provat någon av dem ni skriver! Ska ut och handla... ;)
    Det är samma orsak som varför jag använder lactacyd. Sen mår håret otroligt mycket bättre av det. :)
  • ebben

ett BRA schampoo jag snvvänder är "apoliva" apotekets eget schampo. "apotek hjärtat" finns både oparfymerat o parfymerat....billigt som tusan o häret mår jättebra av det!! (fast det luktar inte mycket alls,o jag känner inget) men det är BRA! (för mitt hår)

• Sömnstörd
    Miami skrev 2011-06-02 22:29:34 följande:
    Gör det? Jag får kanske prova då ;) Fler tips?
    Ja, jag lovar. Det krävs visserligen en invänjningsperiod men klart värt det.
  • pluppfamiljen

De från body shop ääääälskar jag särsilt citron. jag ska nog köpa det nästa gång jag far in till stan. 

Blivande 6 barns mamma
  • Jordgubbssmak

Jag har  många favoriter, är också uppvuxen på Jane Hellen tiden så det är lite doftnostalgi men ingen höjdare som hårvård.
    Clerasil tycker jag luktar otroligt rent och fräscht.

• lia76

Jag tycker också respons luktar gott... Men schampon från frisören tycker jag är bäst. Typ Matrix

Vad gäller parfym och jobb/skola så har vi restriktion att inte använda schampo som luktar starkt då även det kan framkalla allergi hos dem som är allergisk mot parfymer.
    Hade en klasskompis som var jätte allergisk mot parfymer och hon reagerade även mot starkt luktande schampo

(=
  • mammabecka

LUSH har ett otroligt väldoftande schampoo som luktar godis. Det funkar riktigt bra på mitt hår, men det säljs bara vissa säsonger, så man får köpa på sig ett lager medan det finns till försäljning. Men kolla på LUSH, de har ju fler riktigt goda dofter, en för varje smak ;)

Svar på tråden Vilket schampo/balsam luktar godast?