• Myra

Några som ska starta med hormonsprutor (puregon) som vill följas åt??

Hej!

Jag ska börja med hormonsprutan Puregon på Lördag.

Några flera som ska börja med någon typ av hormonspruta som vill följas åt, dela erfarenhet och stötta och peppa varandra?
    Det är första gången för mig och jag ska börja med 50ie. Jag har en tid för Vul nästa vecka för att kolla äl blåsan och om jag behöver en omgång till eller om jag ska ta äl sprutan då.

• Svar på tråden Några som ska starta med hormonsprutor (puregon) som vill följas åt??
  • Babe85

Grattis :) Känns som att alla här inne har fått plus? :)

• Finmamma
    Babe85 skrev 2014-05-16 07:14:15 följande:

Grattis :) Känns som att alla här inne har fått plus? :)

Tack!!!! Vågar inte hoppa till skyarna ännu!
  • Finmamma
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-16 08:11:00 följande:

Grattis, Finmamma, du kan nog lita på det resultatet!

Oh som jag hoppas!!! Tack så mycket!!!

Har du varit på ultra ännu?
  • Firran

Ååh grattis!!!

Nej den ska garanterat.vara ute.ur kroppen tio dagar efter :))

Finmamma skrev 2014-05-16 06:54:47 följande:
    Mitt livs chock, var helt övertygad om att det inte tagit sig denna gången heller! Inte kan det vara ovitrellen som spökar? 14 dagar sedan jag tog den. Brukar få negativa tester redan 8 dagar efter ovitrelle.

• Finmamma

Hur trötta va ni i början??

Jag är sjuuuuukt trött!! Orkar ingenting!! Undrar om det ens är normalt?!

• Firran
    Finmamma skrev 2014-05-19 18:46:58 följande:
    Hur trötta va ni i början?? Jag är sjuuuuukt trött!! Orkar ingenting!! Undrar om det ens är normalt?!

Min första graviditet va jag sjuukligt trött vissa veckor och speciellt i början.. Kunde sova middag två tre timmar sen Lägga mig åtta på kvällen utan problem :) Så ja det är normalt.. Den här gången har jag inte vart så som tur är! Det är verkligen jätte jobbigt men går över!
  • Finmamma
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-16 09:29:12 följande:

Nej, nästa onsdag ska jag på vul.

Håller mina tummar och tår för dig imorgon!! Du kan väl skriva här hur det gick? Jag kommer sitta som på nålar

Stort lycka till!
  • Finmamma
    Firran skrev 2014-05-20 13:10:05 följande:

Min första graviditet va jag sjuukligt trött vissa veckor och speciellt i början.. Kunde sova middag två tre timmar sen Lägga mig åtta på kvällen utan problem :) Så ja det är normalt.. Den här gången har jag inte vart så som tur är! Det är verkligen jätte jobbigt men går över!
    Firran, hur långt gången är du nu?
  • LängtansBlåaBlomma
    Finmamma skrev 2014-05-20 20:27:36 följande:
    Håller mina tummar och tår för dig imorgon!! Du kan väl skriva här hur det gick? Jag kommer sitta som på nålar smile1.gif

Stort lycka till!
    Torsdag - jag skrev fel :)
  • Finmamma
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-22 19:08:11 följande:

En liten suddig klump som var 17 mm och vars hjärta slog snabbt. Jag är gravid :)

Ohhhh underbart!!! Stort grattis!!!
  • Finmamma

Hoppas vi får uppleva samma sak den 11 juni

Jag är lite orolig eftersom jag hade lätt mensvärk och dragningar i livmodern och ljumskarna direkt efter äl och fram tills i förrgår. Har inte kännt ngt av det på 2 hela dagar. Nu är det brösten som ömmar rejällt. Tröttheten är inte så farlig heller. Idag är det 1 v sedan jag plussade.

• Finmamma

Tyvärr bli är nog lyckan inte långvarig för mig. Min temperatur har sjunkit rejällt idag och alla mina symtom är borta sedan igår morse.

• Babe85

Hej och Grattis allihop!

Jag har legat lågt och ruvat på en liten ärta :) Äntligen kan man säga de högt! Puregon fungerade på första försöket! :)

• ikala

Är det nån här som är aktuell längre? Ska börja med puregon i augusti och vill gärna ha nån att bolla allt med...

Svar på tråden Några som ska starta med hormonsprutor (puregon) som vill följas åt??