• sandrapersson

SKOR! vi som har storlek 42 +!! Vart kan man köpa snygga skor!?

Som rubriken säger.
    Vart hittar vi tjejer som har fotstorlek över 42 SNYGGA skor!
    Väldigt få i affärer.

• Svar på tråden SKOR! vi som har storlek 42 +!! Vart kan man köpa snygga skor!?
  • Lilla Ior

Det undrar jag med...väntar nyfiket på tips.

• sandrapersson
    Lilla Ior skrev 2011-06-03 20:10:13 följande:

Det undrar jag med...väntar nyfiket på tips.

Har sätt jätte mycket på Tradera skor i 42+, men vadå, måste man köpa via internet för att få något snyggt? kan vara kul att få testa det innan man köper något!
  • sandrapersson
    sandrapersson skrev 2011-06-03 20:12:22 följande:
    Har sätt jätte mycket på Tradera skor i 42+, men vadå, måste man köpa via internet för att få något snyggt? kan vara kul att få testa det innan man köper något!
    sett*
  • Lilla Ior
    sandrapersson skrev 2011-06-03 20:12:22 följande:
    Håller med om att man gärna vill prova först. Vet ju att det skiftar för mycket bland storlekarna för att man ska vilja chansa och köpa. Vissa är små andra är stora trots samma storlek. Är för lat för att krångla med nätet då, utan vill ju prova.
  • Mistral

Nilson Shoes webbshop t ex., vilket är samma sak som Jerns. Jag köper mina där.

• Mistral

Även Frövi i Gamla Stan, de har också damskor i stl 42 och uppåt.

• BuoBä

Om man (mot förmodan) hittar en "riktig" skoaffär och inte en som tillhör en kedja, så brukar det finnas en del skor i större storlekar, och möjlighet att ta hem fler. Det kan finnas i mindre städer och på de mest oväntade ställen, och givetvis i Stockholm och Göteborg.

Annars finns:

www.kingsizeskor.se/

www.greatshoes.se/

Jag har "bara" storlek 41 (vilket inte alltid är enkelt eftersom butikerna bara tar hem 1 par i den storleken...), men jag har kvinnliga släktingar med 42+ och en bror med 48.

• sandrapersson
    BuoBä skrev 2011-06-03 20:21:40 följande:

Om man (mot förmodan) hittar en "riktig" skoaffär och inte en som tillhör en kedja, så brukar det finnas en del skor i större storlekar, och möjlighet att ta hem fler. Det kan finnas i mindre städer och på de mest oväntade ställen, och givetvis i Stockholm och Göteborg.

Annars finns:

www.kingsizeskor.se/

www.greatshoes.se/

Jag har "bara" storlek 41 (vilket inte alltid är enkelt eftersom butikerna bara tar hem 1 par i den storleken...), men jag har kvinnliga släktingar med 42+ och en bror med 48.

Herregud vilka priser de hade på skorna, lite väl mycket tycker jag. ( dock inte kollat igenom alla skor)
  • BuoBä

www.brandos.se har också en hel del stora storlekar upptäckte jag igår. De har fri retur så där kan man prova och skicka tillbaks om de inte passar.

Priserna är ju som de är, som alltid när man faller utanför vad som räknas som normalt. Å andra sidan håller de dyrare skorna troligen i 10+ år, till skillnad från ett par för 150 spänn på Skopunkten som går sönder efter en kväll.

• Mistral
    BuoBä skrev 2011-06-03 20:21:40 följande:
    ...

Jag hade 41 förut, men man får större fötter när man blir äldre....
  • Mistral
    sandrapersson skrev 2011-06-03 20:34:14 följande:
    Herregud vilka priser de hade på skorna, lite väl mycket tycker jag. ( dock inte kollat igenom alla skor)
    Tycker du? Jag tycker det är helt normala priser... 1200 kr för ett par kvalitetsskor är "ok". Men man får ju inte köpa så många, och aldrig några trendiga som man har bara en säsong...
  • sibbsan

Ellos har massor med skor i stora storlekar. Och ofta kan man få rabatt dessutom. Jag brukar beställa flera olika storlekar och sedan returnera det som inte passar - funkar jättebra.

Svar på tråden SKOR! vi som har storlek 42 +!! Vart kan man köpa snygga skor!?