• Anonym (hjälp!!)

Hjälp mitt liv går i kras!!

Hej!
    Jag och min sambo har varit tillsammans läng sedan vi var i yngre tonåren nu är vi 31 år och har två små barn. Vi har haft det jättedåligt under 2 år, nästan ingen sex och vi bråkar väldigt väldigt mycket. Jag känner mig väldigt illa behandlad med saker som hänt de sista ¨åren med att han haft kontakt med annan tjej, inga födelsedags presenter, mycket elaka ord mm. Han säger att han fortfarande älskar mig men att känslorna svalnat för att vi bråkat så mycket och det är nog detsamma för mig. Vi har blivit väldigt olika okcås bägge två och ofta känns det som att det bästa för oss båda skulle vara att gå vidare utan varandra.Vi vill så mkt olika saker nu och har olika prioriteringar över vad som är viktigt i livet. Jag tycker familjeliv och barnen och han sitt fritids intresse, Det känns som att jag tvingar honom vara med oss i bland och det gör mig ännu tjatigare och ledsnare. Jag  har vart väldigt olycklig de sista åren men samtidigt vill jag ha honom..jag tror han vill ha mig med..men inser även han att vi blivit olika. Det känns som att vi även bråkat sönder våran kärlek till stor del. Han hade tittat på en lägenhet i dagarna (och även jag tittar på hemnet mm) men när det sen kommer till kritan ångrar vi oss..men efter ett tag är det samma visa igen. Jag är så rädd för att bli ensam dessutom..känns som att det är något fel på mig..direkt när jag tänker mig ensam och separerad så försvinner min livslust och jag känner mig helt deprimerad. Orkar inte ta hand om barnen, gråter mm..mina vänninor som separerat har klarat det galant, men jag känner mig så vilsen. Jag vet inte om det har att göra med att vi vart tillsammans i 18 år?? Jag får ofta höra att jag är attraktiv och ambitiös i studier, arbete mm..men min självkänsla är superlåg just nu och utan min sambo känns allt hopplöst(förutom barnen såklart). Han vill ej prata med tarapeut..men så ör kan vi inte ha det längre..det går ut över barnen med..men blir jag ensam är jag rädd att jag inte klarar av dem alls för jag blir så olycklig och allt känns svart!!

Vad ska jag göra????

MVH D

• Svar på tråden Hjälp mitt liv går i kras!!
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag skulle verkligen rekommendera er att gå till en familjerådgivare så att ni får hjälp att sortera och förstå vad som gått snett mellan er. Att du reagerar så starkt inför tanken att separera kan betyda att det finns mycket känslor och engagemang kvar och då är det inte för sent att reparera. Det verkar vara samma sak för din man. Under era bråk finns känslor och behov som ni nog inte bejakar. Ni behöver hjälp att prata med varandra mer på djupet. Bråk om småsaker döljer alltid andra större teman. Ta tag i detta för du är så olycklig och det måste du göra någonting åt. Det blir inte automatiskt bättre.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Hjälp mitt liv går i kras!!