Vad kan dessa besvär vara egentligen??
Detta gäller mig själv..är 23 år..
Har haft atopiskt eksem sedan 2års ålder, hade väldigt mycket eksem i hårbotten, armveck och knäveck när jag avr liten.. sen blev det rätt bra några år tills jag började gymnasiet, då blrjade jag få lite utspritt på benen och magen.. fick sola på hudmottagningen och det blev ganska bra ett par år till efter jag fick första barnet. Under graviditeten var eksemen BORTA, när sonen var ett par veckor fick jag så mycket så jag satt och skakade, grinade och hade frossa för det gjorde så ont så jag inte kunder varken röra mig eller smörja mig och dessutom inte heller duscha!Kunde inte ens vrida på huvudet för halsen var helt lila-infekterad och TORR. Fick komma på akuttid till falun och fick behandling och solning som gjorde detta bra...
9 månader senare var jag gravid med andra barnet och eksemen starta om på nytt och lika mycket denna gång med vätskande infekterade eksem täckt på precis HELA kroppen. Fick även denna gång akuttid till hudmottagningen i falun och fick bra behandling plus atarax, kortisontabletter och antibiotika. gick även på hudmottagningen och badade, sola fick jag itne längre då min hud var så skör att jag brände mig och fick frossa.
Blev bra ca 7 veckor innan förlossningen.. Nu till min fråga...
Kan man ha allergier som man inte vet om som gör att atopiskt eksem kan försämras?? Jag har ricng och bett om att få göra allergitest men nekas bara.. åt fiskpinnar får ett par månader sedan och under tiden jag åt började det klia i halsen, munnen läpparna och jag kände hur läpparna svällde lite.. känner även av katt direkt jag vistas bland dom.. nyser ca 30 gånger VARJE dag, kliar i ögonen så jag måste riva med handduk och är alltid SVULLEN och röd/brun över och under ögonen JÄMT! har även rött torrt eksem runt överläppen med sprickor i som inte vill läka ens med starka kortisonkrämer.. vad kan mina besvär bero på??