• Bella026

Ingen hinnsäck på vul!

Igår fick åka in till akuten pga av huggningar på högersidan.
    Blev orolig eftersom jag i september förra året fick operera bort den vänstra äggledaren pga ett utomkvedshavandeskap.
    Fick åka in och läkarna gjorde ett vul. Hon såg ingen hinnsäck. Det hon såg var att slemmhinnorna var tjocka och sen såg hon kanske något på höger sidan som antingen kunde vara fostret eller systa. Ingen farlig systa utan en som ger ut hormoner till graviditetet tyckte jag hon sa...

Hon gav mig inte mycket hopp om att det här skulle gå vägen.. Vilket jag tycker är jätte tråkigt eftersom vi även i mars fick ett missfall...
    Hon trodde att det antingen var ett utomkveds eller en graviditet som inte blir något..

Jag har inte blödit något alls, bara haft lite flytningar som var typ begie/bruna.
    Testade mig förra tisdagen och så visade gravtesten negativt för att på torsdag/fredag visa positivt!

HJÄLP MIG! Ge mig hopp!!!

• Svar på tråden Ingen hinnsäck på vul!
  • Bella026

Nu har jag varit in. Dom såg fortfarande ingenting. Men hcg hade stigit från 115 till 450 tror jag det var, peng söndags natt! Och det var en normal stigning. Ska tillbaka den 20 juni! Läkaren jag träffade gav mig mycket hopp. Hon sa det det nog är alldeles för tidigt att se och att jag är kortare gången en jag själv trodde! Bara hoppas! Känns ju lite bättre iallafall!

• Vickan I

Hur har det gått idag? Håller tummarna att ni äntligen fick se något.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bella026

Det har gått jätte bra idag! Graviditeten satt där den skulle och hon kunde så ett hjärta slå! Är i ungefär v.7. Typ 6+3 :D
    Är världens lyckligaste just nu! Kunde inte varit bättre!

• Daeminimon
    Bella026 skrev 2011-06-20 21:59:10 följande:
    Det har gått jätte bra idag! Graviditeten satt där den skulle och hon kunde så ett hjärta slå! Är i ungefär v.7. Typ 6+3 :D
    Härligt! grattis! Glad
  • Vickan I
    men så underbart . Stort grattis!!!!! jag visste det bara var tidigt. Vilken tur att den där dumma läkaren hade fel vid första VUL: Njut nu. Kram
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vesslan
    Verkligen ett jättestort grattis !!!
    Jaghar precis läst igen tråden och när jag läste ditt inlägg nu om att allt var ok så kom nästan tårarna .....

Jättegratis igen på er !
  • Bella026

Tack så mycket snälla ni! :) Det värmer att se att folk faktiskt bryr sig!
    Lycka till med er också! kraam

• Chicky01

Hej Bella, grattis! Blir så glad för din skull! Var själv på tidig VUL igår (v 6+4). Gyn kunde inte se ngn hinnsäck men tjock slenhinna. Fick beskedet att det till 99,5% är ett MA. Är så ledsen. Vi har försökt i 1,5 år och även genomgått en fertilitetsutredning. Efter min första Pergotimekur (ägglossningsstimulerande tabletter) plussade jag och blev överlycklig. Lyckan blev tyvärr kortvarig. Lämnade hcg-prov igår och ska göra detsamma imorgon... Har tyvärr inga höga förhoppningar. Har inga grav.symptom förutom ömma bröst. Min gyn tyckte att mina dagliga bruna flytningar kan vara tecken på MA. flytningar i ett par dgr är oftast ingen fara, men inte varje dag. Det hade jag ingen aning om. :( Kram och lycka till med graviditeten!

• Bella026
    Chicky01 skrev 2011-06-22 15:17:27 följande:
    Hej Bella, grattis! Blir så glad för din skull! Var själv på tidig VUL igår (v 6+4). Gyn kunde inte se ngn hinnsäck men tjock slenhinna. Fick beskedet att det till 99,5% är ett MA. Är så ledsen. Vi har försökt i 1,5 år och även genomgått en fertilitetsutredning. Efter min första Pergotimekur (ägglossningsstimulerande tabletter) plussade jag och blev överlycklig. Lyckan blev tyvärr kortvarig. Lämnade hcg-prov igår och ska göra detsamma imorgon... Har tyvärr inga höga förhoppningar. Har inga grav.symptom förutom ömma bröst. Min gyn tyckte att mina dagliga bruna flytningar kan vara tecken på MA. flytningar i ett par dgr är oftast ingen fara, men inte varje dag. Det hade jag ingen aning om. :( Kram och lycka till med graviditeten!
    men ge inte upp! för du kanske blev gravid typ en vecka senare än du trodde och därför svårt att se något på vul! Var ju exakt så det var för mig! Håller tummarna!!
  • Chicky01

Bella, när var du på din första VUL och i vilken vecka var du i då? Hcg i tisdags låg på 564 och i torsdags på 700 nånting. Nu uteslöt gyn MA och misstänker istället utomkveds :( Han går på semester och lämnar över mig till en annan gyn. Ska in och ta hcg på tisdag igen. Kan säga att detta har varit den absolut sämsta midsommarhelg någonsin. Har varit ledsen, orolig, rädd och arg om vartannat!!! Enligt mina beräkningar så är jag i v8 nu och känner mig som en tickande bomb. Har inte haft ont nånstans... Bruna flytningar varje dag sen BIM -2/-3... Finns det inget annat att göra, t ex ultraljud på äggledarna? Måste jag känna smärta för att få mer hjälp? :( Nu känns det som att MF/ MA hade varit att föredra... Usch, hur djupt kan det svarta hålet vara egentligen? Det tar aldrig slut :(

• Louisejp

Hur gick det för dig? Var precis samma för mig idag, vecka 6+4 men inte ens en hinnsäck, bara förtjockad slemhinna.. Blir dock abort men rädd för utomkvedshavandeskap..

Svar på tråden Ingen hinnsäck på vul!