• Anonym

Vill inte ha sex efter abort - med just HONOM.

Jag blev på smällen (för alla moralkärringar: JO! jag använde p-medel!) och gjorde en abort eftersom vi inte var redo för barn - det var ett gemensamt beslut och jag ångrar det inte.

Hur som helst så känner jag ingen vilja till sex med pojkvännen nu, jag vet inte varför.. det har kommit efter aborten. Jag känner mig äcklig, ful och osexig inför honom medans jag i princip skulle kunna hoppa i säng med vem som helst på krogen t.ex, jag känner mig m.a.o inte äcklig inför andra.

Tror ni att det här kommer ändra på sig, eller måste jag ordna med mitt sexliv på andra sätt? Jag älskar min pojkvän, han är hur sexig som helst så det är inga problem på den fronten heller, men det känns som att jag inte vill ha honom i mig igen.. :/

Kan jag ha några underliggande känslor pga aborten? Kan jag i mitt undermedvetna kanske koppla sex + honom till graviditet = vill inte!?

Snälla hjälp mig få tillbaka sexlusten mot min pojkvän!

• Svar på tråden Vill inte ha sex efter abort - med just HONOM.
  • Anonym (tvåbarnsmorsan)

Hej! Jag var i samma situation som du när jag var 20.  Nu 12 år senare har jag två barn och kan konstatera att det är bra att vänta tills man verkligen vill!

Jag var absolut inte redo för barn och gjorde abort... Jag gjorde den medicinska aborten vilket gjorde att jag blödde i flera veckor. Vet inte vilken du gjort?
    Tror också det kan ligga nåt underliggande psykologiskt hinder..  Jag var inte sugen på sex efter min abort.... Det gick dock över lite successivt och efter några månader var det bra igen

Svar på tråden Vill inte ha sex efter abort - med just HONOM.