• Super blondinen

Tygblöjor

Hej alla vi har en fotter på snart 8år som kissar i säng och har hjälpmedel utskrivna.

Men nu har vi fått tag på Tygblöjor från USA som passar henne.

Nu undrar vi vad vi ska ha för inlägg?

Funkar det med vikböjor som man viker mot mitten ?

Vart får man tag på billiga vikblöjor i så fall?

Har ikea? ( Hörde förut att de hade nått.

Tjockleken spelar ingen större roll.

Hon är stor kissare.

• Svar på tråden Tygblöjor
  • Super blondinen

Hej om jag fråga så här i stället.

Vad har ni för extra ilägg i de tyg blöjor ni använder?

Fungerar det med vikblöjor?

Vad har ni för extra ilägg till era små.?

• Diablo

Jag använde bara vikblöjor, inget rispapper eller liknande, fungerade jättebra. Vikblöjor finns i flera storlekar, du kan till och med sy själv om du behöver större. Tänk på att inte använda sköljmedel när du tvättar dem, då suger de sämre.

Har man tur behöver man inget vett!
  • smultronbål

Det finns billiga både på jysk och IKEA, de heter tvättlappar. 39kr för tre på ikea och typ 129 för 10 på jysk. Jag har sytt några små ilägg av gamla handdukar som jag viker in i själva "limpan" på vikblöjan. Vek triangeln. Nu när V är äldre använder vi formsydda one size från Imse vimse och deras AIO.

• skånegås

Jag har tagit gamla urtvättade vikblöjor som jag vikt i flera lager och fållat runt om i lämplig storlek. Det finns också färdiga att köpa men tvivlar på att de passar en 8-åring.
    Googla på tygblöjor så hittar du försäljningsställen. Tex www.minimundus.se men det finns många fler ställen.
    Annars suger gamla urtvättade frottehanddukar bra, finns billiga på begagnataffärer. Bara att vika och stoppa i.

• Trulsa1985

Vikblöjor kan man anpassa i oändlighet så därför är de bra men om man inte vill ha det för tjockt (?!) så skulle jag rekommendera vikblöjor eller prefolds i bambu eller hampa då det suger extremt bra. 

Svar på tråden Tygblöjor