• Anonym (F)

Ingen sexlust alls

hej!!

sen jag fick min son för ett år sen via akutkejsarsnitt så vill jag inte mysa pussas eller ens ha sex med min pojkvän..

Jag träffa han för 3 år sen och vi hade ett bra förhållande med sex hela tiden..

jag älskar han mer än nått annat och vill inte leva med nån annan..

Vet inte vad det är för fel på mig och min kille börjar tröttna att aldrig få sex och börjar undra om han inte duger längre och såna saker..

vad kan det vara för fel på mig??

• Svar på tråden Ingen sexlust alls
  • sexologen

Hej!

Att sexlusten försvinner vid en speciell tidpunkt i livet är inte ovanligt och du sätter samman din bristande lust med ditt akuta kejsarsnitt. Hur var den upplevelsen för dig? Vad har den satt för spår i dig?

Att bli förälder är också något som kan förändra lusten. Får du sova på nätterna? Trötthet är en stor orsak till minskad lust.

Hur mår du för övrigt. Graviditet och amning sätter igång många hormoner i kroppen. Endel kvinno kan känna sig lite nedstämda efter en förlossning, kanske är det så för dig?
    Lust är förknippat med övriga känslor i din kropp och nära förknippat med nyfikenhet och glädje.

Ta hand om dig. Lägg inte skuld på dig för att du inte nu har lust. Press på att ha sex är ingen lösning. Försök att tillsammans hitta tillbaka igen i lugn och ro. Ge varandra ömhet, komplimanger, kärlek och tid.

Lycka till!
    Hälsningar
    Sara Dahlin

• Anonym (F)
    sexologen skrev 2011-06-10 07:45:29 följande:
    Hej!

Att sexlusten försvinner vid en speciell tidpunkt i livet är inte ovanligt och du sätter samman din bristande lust med ditt akuta kejsarsnitt. Hur var den upplevelsen för dig? Vad har den satt för spår i dig?

Att bli förälder är också något som kan förändra lusten. Får du sova på nätterna? Trötthet är en stor orsak till minskad lust.

Hur mår du för övrigt. Graviditet och amning sätter igång många hormoner i kroppen. Endel kvinno kan känna sig lite nedstämda efter en förlossning, kanske är det så för dig?
    Lust är förknippat med övriga känslor i din kropp och nära förknippat med nyfikenhet och glädje.

Ta hand om dig. Lägg inte skuld på dig för att du inte nu har lust. Press på att ha sex är ingen lösning. Försök att tillsammans hitta tillbaka igen i lugn och ro. Ge varandra ömhet, komplimanger, kärlek och tid.

Lycka till!
    Hälsningar
    Sara Dahlin

hej

jag ville aldrig göra kejsarsnitt så jag har mått väldigt dåligt över det..

jag trodde jag hade fått snittet där alla andra fått det men tydligen inte mitt är väldigt högt upp..

så jag har långa tröjor så inte visssar ärret..

jag får sova på nätterna men är lika trött ändå..

trött på vara hemma,,vill få ett jobb..

men annars mår jag jätte bra

• sexologen

Hej!

Du behöver få hjälp att bearbeta kejsarsnittet, bra är att du kontaktar din barnmorska och ber henne gå igenom din förlossningsjournal med dig så du får tillfälle att prata med någon om din upplevelse.

Försök skapa tid för bara dig och gör något du tycker är kul. Försök också att hitta tid där du och din partner kan göra saker tillsammans som par.

Var stolt över din kropp och dölj den inte, den har burit och gett liv och är värd uppskattning!

Ta hand om dig!

Hälsningar
    Sara Dahlin

Svar på tråden Ingen sexlust alls