• Chokladpinglan

Vart hittar ja pottorna i butikerna?

Har en son som nyss fyllda 2 år och bvc tycker vi ska ta fram pottan då vi berättade för henne att sonen säger till när han bajsat i blöjan men inte alltid...

Jag har hitta 2 st olika pottor som jag tycker verkar bra... men vart kan jag köpa dem? vilket av dem tycker ni jag ska köpa?

eller

Båda spelar musik...

Den med nallepuh hittade jag på nätet på http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/mata-och-skota/melodidoft-potta-med-disney-motiv.php

Den första bilden på potta nr1 är frisher price.. men kan babyprofsen ha det eller vart?
  • Svar på tråden Vart hittar ja pottorna i butikerna?
  • jannah

Om jag vore du så skulle jag inte lägga ner alltför mycket pengar på en potta... Vi köpte en på IKEA, som funkade utmärkt. Min dotter gick bara på pottan precis i början, sen blev det toaletten istället... Så pottan användes inte speciellt länge!

Nu var det ju inte detta tråden handlade om egentligen, men ville bara ge ett litet tips... Glad

¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • Chokladpinglan
    jannah skrev 2011-06-07 11:44:12 följande:

Om jag vore du så skulle jag inte lägga ner alltför mycket pengar på en potta... Vi köpte en på IKEA, som funkade utmärkt. Min dotter gick bara på pottan precis i början, sen blev det toaletten istället... Så pottan användes inte speciellt länge!

Nu var det ju inte detta tråden handlade om egentligen, men ville bara ge ett litet tips... Glad

Ja, tanken har väl slagit mig men tänkte att de kanske lättare för barnen att gå på potta när lite musik låter när de pissar... så det blir glada och att vilja gå tillbaka dit igen pga de låter musik och det blir barnen glada av och tycker då det är roligt att gå på potta =)
  • jannah
    Chokladpinglan skrev 2011-06-07 14:00:34 följande:
    Ja, tanken har väl slagit mig men tänkte att de kanske lättare för barnen att gå på potta när lite musik låter när de pissar... så det blir glada och att vilja gå tillbaka dit igen pga de låter musik och det blir barnen glada av och tycker då det är roligt att gå på potta =)
    Ja, det kan säkert locka dom att sätta sig där och kissa! Glad Så tanken är ju inte fel alls... Glad
    ¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • Chokladpinglan

Har idag varit och köpt en babybjörn potta.. medans sonen var på dagiset...
    Jag frågade honom om jag skulle köpa en potta igår.. och han nickade med huvudet och sa "mmm" =)

När jag hämtade honom sade jag att "nu har mamma köpt potta, ska vi titta?" Han ville sätta sig direkt flera gånger fast då med kläderna och blöjan på men roligt var det ändå.. sen tog vi av oss blöjan för den var ändå mycket kiss i.. så gick han rumpan bar en bra stund.. och det brukar han inte vara så glad över men nu gick det nästan 5 minuter innan han ville ha blöja... så hoppas det kommer gå bra nu och man tränar ju varje dag...

Hur går ni med träningen, har ni några speciella tider ni tränar in dem på att gå på potta?
    HAr ni varit ute och sen kom hem och sen precis när ni klätt av er uterkläderna lär ni barnet att gå direkt till potta för att se om det händer något och gör det som en rutin och sen även effter eller före vaje måltid?????

Mamma till Kewin 1/6-09
Svar på tråden Vart hittar ja pottorna i butikerna?