• jennyc

kissar lite

hej!

min lilla tjej på 8 vecckor kissar lite lite för tillfället men äter som hon brukar. nätterna är nästan torra men på morronen kommer allt. idag däremot har de knappt kommit nåt i blöjan alls, kan det bero på värmen och att hon svettats? vi har nu i 2 dagar haft nästan 30 grader ute och trots att jag klär av henne dryper det om henne. nattetid vägrar hon sova utan pyjamas och täcke och blir då ännu varmare men jag får inte hjälpa henne heller

är de ok att de kommer lite kiss? idag har vi från nya blöjan imorse bara behövt byta en gång och då va den långt ifrån full

Max 100501 Nicolina 110412
  • Svar på tråden kissar lite
  • BVC Sköterskan

Hej!

Jag tycker att du skall vara observant på din dotters allmäntillstånd och se till att hon äter ofta. Är det så varmt som trettio grader är risken att hon blir trött/slö och inte orkar äta.

När man är så liten kan det gå snabbt att få vätskebrist. Ha därför koll på att hon kissar minst var sjätte timme och/eller inte upplevs tröttare/slöare. I annat fall, ta kontakt med sjukvården direkt.

Mvh Christine

• jennyc

på nätterna äter hon inte längre men på dagarna bli de varannan timma eller mer så äter gör hon bra....hon har somnat ifrån några gånger men då retar jag upp henne så hon får i sig det on behöver. Allmäntillståndet är bra, är väldigt vaken och med, somnar bara korta stunder på dan och då i min famn. kissar gör hon ju men lite...ska ta en sväng förbi bvc imorrn ifall om att, hon börjar bli lite förkyld nu också så hon har vart tät idag trots näsdroppar och att jag sugit bort en hel del

Max 100501 Nicolina 110412
  • BVC Sköterskan

Bra att du planerar gå förbi BVC, genom att titta och känna på henne kan man säga mycket mer än i "tråden".

Solig

/Christine

Svar på tråden kissar lite