Kassörskan ger dig 500 kr för mycket tillbaka. Behåller du dem?
Som ovan. Detta har jag vart med om flera (3) gånger, men har alltid gett dem tilbaka. Manuell kassa givetvis.
Som ovan. Detta har jag vart med om flera (3) gånger, men har alltid gett dem tilbaka. Manuell kassa givetvis.
Nu kan jag inte rösta från mobilen men ja jag hade lämnat tillbaka.
För en tid sedan såg jag en kille tappa 100 kr utanför affären så jag ropade på honom och berättade att han tappat sedeln. Han blev jätteglad. När jag sedan gick hem hittade jag en gammal trasig mobil som uppenbarligen tillhörde ett barn, jag skickade ett sms till "mamma" och berättade vart mobilen fanns att hämta och 10 minuter senare kommer en liten flicka och hämtar den och har med sig 100 kr i hittelön. Det kallar jag karma! What goes around comes around.
Öllegård, då gör hon sitt jobb lite bättre nästa gång?
Vaddå taskigt? Gör ditt jobb så blír det bra.
Nej, jag är inte borta alls Böllegård. Om man får en VARNING så har man nog inte skött sig nej.
Ni som är i handelsbranschen, får man en varning för att ha givit för lite växel också?
Skulle inte behålla.
Alla kan göra fel tyvärr. Har man suttit i kassan flera timmar i streck kan det tyvärr hända misstag. man är trött i huvudet, flera frågar frågor på olika håll samtidigt, och förvirringen blir total till sist. Detta kan göra att man lämnar tillbaka fel (antingen för mycket eller för lite). Personen bakom kassan är tyvärr bara människa. Så att som någon skrev att man får lära sig av misstaget och göra ett bättre jobb.. Har du aldrig gjort fel på din arbetsplats, är du felfri?
Samtliga diffar som är över ett visst belopp ska redovisas och förklaras oftast till fler än en. Mindre diffar är normalt men är de högre brukar det resultera i 1. muntlig tillsägning, 2 . Skriftlig tillsägelse, 3. Varning 4. Bye bye.
Det är riktigt pinsamt att lämna tillbaka för lite/glömma ge tillbaka pengar. Jag skäms ögonen ur mig de gångerna det har hänt. Jag kan ju tänka mig hur tankarna går, att man försöker luras. Men tyvärr. Ibland blir det fel / missar. man ser pengar hela dagarna, man ser olika summor som betalas/ska lämnas tillbaka, var och varannann kund vill ha ut pengar över beloppet eller jämna upp.
Alla kan göra fel. Jag tror att de som "fifflar" och vill roffa åt sig andras pengar i kassan (den som jobbar i kassan då) är väldigt få då det är ganska hårda kontroller när det gäller kassauppräkningen.
Det är skönt att se att många lämnar tillbaka om de får fel summa tillbaka.
Skulle ge tillbaka!