• MammaMia91

Fortsättning på min förra tråd.

En fortsättnings tråd nu efter att barnen kommit =).
    Nu när barnen börjar titta ut tänkte jag att vi kan skriva hur allt går med våra små och så i denna tråden =). 
    Lägga upp blider om vi vill de, eller bara skriva av oss =).
    Skriva lite om förlossning och så också.

För nya läsare så har jag en annan tråd också (lägger till länk till den sen), det är alltså en tråd för oss runt Kristianstad kommun och så =).  

Min lilla tjej kom den 4 juni, hon vägde 3470 och 49 cm lång =), förlossningen gick på 8 timmar. När jag kom in var jag öppen 3 cm, värkarna va inte så intensiva än. Men fick ändå prova på lustgasen, blev snabbt väldigt bra kompis med den, hehe. Tog mig ett litet bad och sen var jag öppen 5 cm och fick EDA, vilken befrielse, värkarna hade vid detta laget satt sig i ryggen men försvann snabbt efter EDA:n. Kunde då slappna av, kände inga värkar alls :P, kände mig bara väldigt kissnödig när värkarna kom. Vid ett taga stannade jag på 7 cm, fick då värkstimulerande dropp och då gick det bättre. Log och halvsov lite när jag va öppen 8-9 cm och hade det jätte bra :P. När jag var öppen 10 cm meter och jag skulle börja krysta fick jag lite panik men fixade det ändå. Det bästa var när jag fick upp Alice på magen allt bara släppte. Men när jag skulle amma henne hände det västa, hon var för glupsk och satte i halsen, hon blev helt blå, men när barnmorskan sprang iväg med henne skrek hon. Hon var hos mig efter 10 min igen =).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 16:21
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m55956831.html
    Den andra tråden =)

• Svar på tråden Fortsättning på min förra tråd.
  • MammaMia91
    Randig Panda skrev 2011-10-23 19:11:28 följande:
    Jag tycker vi kan ses på barbacka klockan 11 på onsdag!
    Jag kan inte på onsdag
  • jensve

Jag ska på föräldragrupp på BVC klockan 10.15 på onsdag så jag kan tyvärr inte ses då.

Lilly Wilhelmine 110608
  • jensve

Idag har jag och Lilly varit på babysim för första gången. Nu är vi helt slut båda två :) Går någon av er andra också på någon form av babyaktivitet?

• ellss

hade varit så kul att träffa alla bebisar! det måste ha hänt så mycket med dom :) wilma själv har massa tänder, står upp hela dagarna och klättrar överallt. Synd att man har så fullt upp hela tiden.. men jag försöker gärna få tid för en träff.

jensve skrev 2011-11-03 15:52:14 följande:
    Idag har jag och Lilly varit på babysim för första gången. Nu är vi helt slut båda två :) Går någon av er andra också på någon form av babyaktivitet?
    Vi ska börja på babysim v 47 tror jag det var. ska bli så spännande :D vart går ni på babysim?
  • jensve

Ja det hade varit jätteskoj att ses! Vad sägs om fredag (11 nov) nästa vecka? Jag ska ändå in till Kristianstad då för BVC-kontroll. Bor ju i Bromölla nu och vårt hus renoveras för fullt. Ska bli så skönt när det blir klart! Så länge bor vi hemma hos mina föräldrar.

Vi går på babysim hos Evas vattenkul i Bromölla. Ska du gå på tivolibadets babysim?

• MammaMia91
    jensve skrev 2011-11-04 14:54:09 följande:
    Ja det hade varit jätteskoj att ses! Vad sägs om fredag (11 nov) nästa vecka? Jag ska ändå in till Kristianstad då för BVC-kontroll. Bor ju i Bromölla nu och vårt hus renoveras för fullt. Ska bli så skönt när det blir klart! Så länge bor vi hemma hos mina föräldrar.

Vi går på babysim hos Evas vattenkul i Bromölla. Ska du gå på tivolibadets babysim?
    Jag har funderat på babysim, men vet inte än. Jag kan träffas den 11 nov, inget den dagen än.
  • Randig Panda

Vi kommer också om vi får=)

• MammaMia91
    Randig Panda skrev 2011-11-10 12:45:49 följande:
    Vi kommer också om vi får=)
    det är klart :)

• Randig Panda

Eller ja, om Alve somnar 00 inatt igen så KANSKE jag stannar hemma. Busrumpan.

• jensve

Sorry att jag inte kunde komma idag. Har packat i lägenheten heeela långs dagen. Vi ska vara ute innan den 1 dec så nu är det mycket att göra ;)

• ellss

Ja det var tråkigt att du inte kunde komma! Hade varit roligt att träffa er :) Hoppas packningen gick bra iaf :P det måste vara det tråkigaste som finns, eller jaa flyttstädningen är nog värre!

• MammaMia91

Tråden har varit ganska död nu ett tag, men försöker ändå :P. Någon sugen på att träffas någon dag? Behöver inte nödvändigtvis vara en fika, är ganska tomt i plånboken just nu. Men bara träffas och umgås :). Vad sägs?

Svar på tråden Fortsättning på min förra tråd.