Nu vill pappan ta del i mina barns liv...
Det är en lång historia men för att göra den så kort som möjligt...
Jag var tillsammans med en kille som jag hade ett mycket struligt förhållande med. Vi kan kalla honom "X". Vi var tillsammans från och till i 2 år. Hans önskemål var att jag skulle träffa en ny kille så jag gjorde det. I den vevan blev jag gravid. Killen jag träffade som vi kan kalla "S" han klargjorde redan från början att han absolut inte ville ha barn. När jag blev gravid så gav "S" mig kravet att jag skulle göra en abort, när jag sa nej så gjorde han slut. Däremot "X" blev mycket glad att jag var gravid och ville att det skulle vara hans barn. Jag vill påpeka att jag hela tiden varit öppen mot båda killarna att det fanns en annan. Mina känslor fanns hos "X" och beslöt oss att sattsa på det här tillsammans. Vi flyttade ihop och han fanns där under hela graviditeten. När barnen föddes föll hela mitt liv isär... Vi hade vi ett bråk som gjorde att barnen blev ifråntagna av socialen. Vi skildes och jag gick en utredning och bodde på ett barnhem i 3 månader. När dom skulle göra faderskapstest så angav jag både "S" och "X" När jag meddelande "S" att jag angav honom som eventuell fader så blev han mycket arg. Senare visade det sig att "S" var fadern. När jag meddelade honom det blev hans svar "FAR ÅT HELVETET!" Han yttrade sig dessutom om att han var mycket bitter på att jag angav han som möjlig fader och att jag sabbat både hans och "X" liv. Att jag bara var ute efter hans pengar... Han sa även att han skulle ta vårdnaden ifrån mig för han inte ville se på när jag fördärvade hans söner... Han bad mig dessutom att adopterna bort dom när han fick reda på att han var fadern. Han är alkoholist och mycket opålitlig. Socialen har hela tiden sagt att det är min skyldighet att bjuda in honom till att träffa barnen. (Jag fick tvillingar.) Det har jag gjort men det har inte funnits något intresse från hans sida. Han har inte haft tid. Iallafall gick jag utredningen ut och har socialen på min sida som en god tvillingmor som barnen ska bo hos. Nu är barnen 6 månader gammla och "S" mor, alltså tvillingarnas farmor har börjat kontakta mig. Hon bjöd in sig själv till dopet...!?? och började prata om att barnen skulle ha deras efternamn!!!?? Hon ville dessutom komma hem till mig. Jag markerade med att det är först och främst pappan "S" som ska träffa barnen och då går vi via familjerätten och träffas under deras uppsyn. Nu vill pappan det. Det känns såklart konstigt att "S" nu träder in och vill träffa barnen. Efter allt han sagt. Familjerätten vill att jag ska ha full vådnad och dom hade tydligen bett honom att inte kontakta mig. Jag förstår såklart att han har umgängesrätt. Hur ofta har han rätt att umgås med barnen. Var kan detta leda hän? Jag vill inte ha han i mitt liv, man glömmer aldrig hot och sakerna ha sa till mig. Men jag vill inte bråka. Han är barnens pappa och jag vill hålla det hela korrekt och formellt. Det känns bara så obehagligt nu. Jag vet inte vad han har för baktankar eller vad som kommer hända. Önskar jag inte var orolig men det är jag...