Medicin vid borderline?
Jag har testat zoloft, efexor, voxra och fluoxetin. Ingenting har funkat. Ni som har borderline, vilka mediciner har fungerat för er?
Jag har testat zoloft, efexor, voxra och fluoxetin. Ingenting har funkat. Ni som har borderline, vilka mediciner har fungerat för er?
Lamictal är en stämningsstabiliserare som främst används till bipolära men det har även visat sig att det fungerar på en del som är borderline. På mig fungerar den perfekt, inga andra mediciner har fungerat.
Har du diagnos på borderline? Hur har du blivit av de mediciner du provat?
Det finns ingen medicin mot borderline. Det är terapi och självinsikt som hjälper. Att försöka bota borderline med medicin är bara korkat och förstör i längden eftersom det skapar beroenden och kriminalitet.
Bipoläritet är en sjukdom medans borderline är en tankestörning. stor skillnad.
Borderline är en "slippa ta ansvar"-diagnos som idag bytt namn till emitionell personlighetsstörning och många forskare ifrågasätter den starkt.
Ts har provat en massa mediciner som inte fungerar eftersom man INTE KAN MEDICINERA BORDERLINE!
Varför ger du då idiotiska osanna råd till ts då?
Ska vi medicinera trots tycker du? och sorg? ersätta det med något kanske?
Det finns många som vandrar långa vandringar på vackra platser för att rensa, eller väljer en resa eller läsa en bok. det finns så många sätt utan att det behöver förminskas eller fördummas. Det viktiga är att finna utan knark, droger, våld och kriminalitet och som tjej ofta prostitution som följd. Det slka inte förminskas!
Jag testade under tiden jag hade diagnosen (ca 8 år med symptom redan som 14-åring men fick diagnosen runt 20) Fluoxetin, Abilify, Lamotrigin, Lyrica, Cipramil, Zoloft, säkert några till, och diverse lugnande. Inget hjälpte. Tvärtom, blev jag helt förlorad i mig själv.
Enda som hjälpte för mig var att få en trygg tillvaro, trygga människor omkring mig, trygg inkomst mm. Behövdes väldigt mycket arbete, självinsikt mm. Helt sluta med alla typ av droger mm, även alkohol.
Är helt medicinfri sedan 3,5 år.
Vet inte om någon medicin kan hjälpa. Har inte längre diagnosen borderline och är friskförklarad trots att folk här på FL tycker om att säga till mig att man inte kan bli frisk. Men kan såklart haft fel diagnos också. Tror nog inte på att jag hade borderline utan bara en jävligt jobbig tid.
Men ville ändå säga till dig att för mig blev det hela bättre när jag slutade förlita mig på medicinering. Det gjorde mig värre med alla piller. Hela min personlighet och mitt känsloliv försvann och jag gjorde väldigt dumma saker jag ångrar än idag.
Äldre. Din ignorans kring personlighetsstörningar är sorglig. Det sorgligaste är nog att du tror ditt eget skitsnack. Vet du ens vad en tankestörning är? Det är vanligt vid psykossjukdomar som tex schizofreni. Tvivlar på att du har några större kunskaper kring denna diagnos heller. Ingen större ide att försöka förklara på ett djupare plan, vi får inte överhetta din hjärncell för hårt. Men jag förenklar för din skull. En tankestörning är när dina tankar blir störda tex av att du har svårt att tänka klart en tanke för att den påbörjas av en ny eller tex att du tror att dina tankar sänds ut till andra så de hör dem. Läs på lite fakta istället för att läsa så mycket skvaller från troll på Flash back så ska du se att även du kanske kan få en djupare förståelse för vad personlighetsstörningar är och att de orsakar stort lidande för både den drabbade och dennes omgivning. Ha ett bra liv.
Bipoläritet är en sjukdom medans borderline är en tankestörning. stor skillnad.
Borderline är en "slippa ta ansvar"-diagnos som idag bytt namn till emitionell personlighetsstörning och många forskare ifrågasätter den starkt.